22. oktoober 2012 kell 21:00

Pakiveo koduturul läheb rebimiseks

Seni peamiselt rahvusvahelisele kulleriteenusele keskendunud TNT vallutab nüüd Eesti-sisest turgu. Turuliidrid oma positsioonile ohtu ei näe.

TNT Eesti müügi- ja turundusjuht Andrus Liivand kinnitas, et seni peamiselt rahvusvahelisele kulleriteenusele keskendunud TNT hakkab ka Eesti sees turgu võtma. “Lisaks rahvusvahelistele teenustele pakub TNT Eesti nüüd ka riigisisest teenust. Selline teenusevalik on kättesaadav väga paljudes riikides, kus TNT tegutseb,” lisas ta.

Hõivamine nõuab investeeringuid. Liivandi sõnul on TNT eelkõige tuntud kui rahvusvahelise kiirkulleriteenuse pakkuja. Ettevõte alustas siinse pakiveoturu kompamist eelmise aasta lõpul. “Mõistame, et ettevõtetel on nii rahvusvahelisi kui ka riigisiseseid transporditeenuseid mugavam tellida ühest kohast,” lisas ta.

“Praeguses vormis on TNT Eesti pakiveoturu hõivamisest sama kaugel kui Maarjamõisa Marsist,” ütles DPD Eesti ASi müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd. “Kui tehtaks investeeringuid jaotus- ja depoovõrku ning kompetentsi, siis oleks pilt ehk teine. Eesti klient on nõudlik, teadlik oma vajadustest ning pelgalt loosiauhinna peale välja ei lähe.”

Eesti pakiveos on tihe konkurents. Tuginedes DPD 15aastasele kogemusele Eesti pakiveoturul,  tagab pileti turule kõrgetasemeline klienditeenindus, kogu Eestit kattev tugev jaotus- ja depoovõrk, pikaajaline vaade ning võimalus ja soov investeerida. Uue tulija jaoks on alati ruumi, aga väljakutse on mäekõrgune, tõdes Kivimurd.

Eesti Posti logistikadivisjoni juht Ansi Arumeel on TNT reklaamikampaaniat märganud. “Oma klientidelt ei ole me aga tagasisidet saanud, et TNT pakkumises oleks eeliseid,” lisas ta. Arumeele sõnul on Eesti Posti tugevus ja eelis pakiautomaatide, kullerivõrgustiku ning postkontorite vaheline sünergia ning nende kanalite kombineerimise võimalus. Samas ei ole tema sõnul lihtne luua hästi toimivat üleriigilist logistikalahendust.

Kivimurru sõnul ootab äriklient kiiret, täpset ja optimaalse hinnaga kulleriteenust. “Aina enam kaaluvad firmad ka oma kullersõidukitest loobumist, et võita kuludes ja keskenduda pigem põhitegevusele. Sarnaselt Euroopaga jätkub ka Eestis e-kaubanduse kiire areng ja pakiveomahu kasv,” rääkis ta.

Erinevalt pakiautomaatide võrgust on DPD fookus pakkuda kliendile mugavamat paki koju või kontorisse kättetoimetamise teenust saajale sobival kuupäeval ja kellaajal. “DPD Eesti ASil läheb hästi, pingutada tuleb, aga meil on au teenindada enam kui paari tuhandet Eesti ettevõtet nii riigisisesel kui ka rahvusvahelisel pakiveol. Praegused kliendid on meie parimad soovitajad ja innustajad,” lisas ta.

Turuosa uutelt klientidelt. Liivandi sõnul käib praegu TNT uue teenuse aktiivne tutvustamine ning uusi kliente liitub iga päev. Klientide vastuvõtt on tema sõnul olnud tervitav. Praegu on käimas pakivahetuskuu, kus kutsutakse kõiki uut teenust proovima.

“Konkreetse turuosa numbri või protsendi saavutamine ei ole praegu meie eesmärk. Soov on pakkuda olemasolevatele ja potentsiaalsetele klientidele paindlikku ja kvaliteetset Eesti-sisest teenust,” rääkis Liivand plaanidest. “Meie kasv tuleb uutelt klientidelt, kuid näeme ka, et äriklientide pakivedu on kasvamas.”

TNT teenustevalik on lai – rahvusvahelistest riigisiseste saadetisteni, pakilistest vähem kiireloomulisteni.

Riigisiseste saadetiste standardid on sama kõrged kui rahvusvahelistel. “Lisaks kliendi mugavus – üks kontakt, üks pealevõtt, üks arve,” märkis Liivandi. Tema sõnul katab riigisisene transpordivõrk kogu Eesti ning saadetisi on võimalik integreerida lao- ja jaotusteenustesse. “Uus hinnapoliitika on paindlik ja sobib paremini ettevõtetele eri pakkeühikutest koosnevate saadetiste jaoks, suurte saadetiste puhul lähtume kogumahust. Leiame, et TNT-l on kõik võimalused riigisisest teenust edukalt pakkuda – hästi arenenud kohalik võrk, professionaalne meeskond, töö vastavus kõrgetele turvanõuetele ning mis kõige tähtsam: ettevõtte eesmärk on otsida klientide vajadustele vastavaid lahendusi,” oli Liivandi kindel.

“Kliendid toovad suurima eelisena välja just TNT usaldusväärsuse,” selgitas Liivandi, miks peaks nende teenust eelistama.

Rahvusvaheliste teenuste spekter on lai

TNT pakub kohaletoimetamise võimalust samal päeval, ajalise garantiiga teenuseid ja ekspress­teenust, mis on kiireim lennusaadetiste kohaletoimetamise tavateenus. Viimase puhul jõuab saadetis ­Euroopa suurematesse ärikeskustesse järgmisel tööpäeval, teistesse maailmajagudesse 1–4 tööpäeva jooksul.

TNT riigisisene transporditeenus pakub võimalust toimetada saadetis kohale nii samal kui ka järgmisel tööpäeval. Kui homme on hilja ning vaja on täna, siis on võimalus kasutada eriteenuseid.

Taust

Eesti postituru käive kasvas aastaga 1,2%

Postside turu käive tervikuna oli 2011. aastal 64,7 mln eurot, mis on eelneva aastaga võrreldes 1,2% enam. Teenuste tasandil moodustab kullerpost ligi poole käibest (47%), otsepostiteenuse käive ületas 2011. aastal muude postiteenuste käivet, selgus konkurentsiameti 2011. aasta postituru ülevaatest.2011. aasta seisuga oli maksutegevuse registris 31 kullerpostiteenuse pakkujat, kellest tegelikult osutas teenust 19 ettevõtet.2011. aasta kullerpostiteenuste käive (riigisisene ja rahvusvaheline) oli 30,2 mln eurot, mis on eelmise aastaga võrreldes 5,6% enam. Saadetisi edastati 2011. aastal kokku 4,0 mln tükki, mis on võrreldes eelneva aastaga 4,9% rohkem.Eestis olid suurimad teenuseosutajad 2011. aastal teenuse mahu järjekorras alustades suuremast DPD ja Eesti Post, kes jagasid suurema osa turust. Rahvusvahelise teenuse osutamisel olid 2011. aastal turuliidrid teenuse mahu järjekorras alates suuremast DPD, DHL, EKLT (kaubamärk UPS) ja TNT.riigisisese kullerpostiteenuse osakaal 2011. aastal oli 66% ja rahvusvahelise teenuse osakaal 34%, mis tähendab, et aastaga on riigisisese teenuse osakaal 4 protsendipunkti võrra kasvanud.Allikas: Konkurentsiamet

Hetkel kuum