Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Olen ühiskondlikult aktiivne
Reedel Äripäevas ilmunud arvamusartikli “Tallinna Sadama nõukogu esimees Seli istub neljal toolil” autori esmane tähelepanek nõukogu rolli asjus on ka minu meelest aktuaalne. Äriseadustiku järgi panevad nõukogu liikmed paika ettevõtte strateegilised suunad ning teostavad nende üle järelevalvet. Riigi osalusega äriühingus tähendab see valijatelt saadud mandaadi alusel oma poliitika realiseerimist. Nii on see enamikus riigi osalusega ettevõtetes nii meil kui ka mujal Euroopa riikides.
Tõsi, lahkusin poliitikast pärast riigikogu saadiku tööd aastaid tagasi ning olen ise üritanud poliitikat Tallinna Sadama nõukogu juhtimisest pigem välja viia. Seega kui mind kritiseerida, siis väidetule pigem vastupidises käitumises.
Ärihuvid teises linnas. Teise riski asjus saan artikli autorile kinnitada, et minu kui ettevõtja ja minu kui sadama nõukogu esimehe kinnisvaralised ärihuvid ei ole põrkunud ega saa ka teoreetiliselt põrkuda – ettevõtjana olen kinnisvaraarendustegevuse sidunud mitte Tallinna, vaid Tartuga.Mis puudutab Tallinna Sadama toetatavaid projekte, siis julgen väita, et olukord on võrreldes eelneva kümnendiga oluliselt selgemaks ja läbipaistvamaks muutunud, paigas on kindlad printsiibid, maht ja proportsioonid. Kõik toetuste saajad ja numbrid on detailselt üleval ka sadama kodulehel.Turundusosakond on esimene, kes sajad Tallinna Sadamasse laekuvad taotlused (spordi-, keskkonna- ja kultuuriprojektid) läbi vaatab ning need komisjonile suunab. On olnud ka ettepanekuid, mida nõukogu pole kinnitanud.
Miks Tallinna Sadam üldse sponsorlusega tegeleb? Esiteks konkureerib ta Läänemere teiste sadamatega ning ettevõtte ja riigi tutvustamine on meile möödapääsmatu. Rahvusmeeskonnad, sportlased ja spordiüritused annavad selleks sobivaima piiriülese võimaluse – meie märk on esil nii siin kui ka välismaal.Teiseks on ettevõte sotsiaalselt vastutustundlik. Talle läheb korda ühiskonna areng. Kui võrrelda Tallinna Sadamat teiste suurte ettevõtetega, siis jäävad selle toetused paljudele alla ja mis olulisem – nende summade juures on ettevõte saavutanud hea nähtavuse. Viimaks toolidest. Olen tõepoolest ühiskondlikult aktiivne ning neid toole on tegelikult veel rohkem – olen paljude kolmanda sektori organisatsioonide juhatuses ja annan endale aru, et fookust tuleb parandada.