• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 18.11.12, 23:00

Enn Pant: dividendiotsus tuleb üpris pea

Tallink Grupi juhatuse esimees Enn Pant lubab, et investorid ei pea ettevõttes pettuma ning dividendide maksmise otsus võetakse üsna pea vastu. Neljapäeval avaldas Tallink Grupp kolmanda kvartali ligi 50 miljoni eurose kasuminumbri, mis ületas kõikide analüütikute ootused. Koos kasumi kasvu ja laenude agressiivse tagasimaksega jõudis laevanduskontsern ka esimest korda suhtarvudeni, mis lubaksid strateegia kohaselt juba kevadel investoreid dividendidega rõõmustada.
“Oleme tulemustega rahul. Teistmoodi ei saagi olla,” ütles Pant suviste majandusnäitajate kohta.
Kas Tallink on nüüd siis lõpuks dividendiküps? Eks see vajab aktsionäride nõusolekut, aga ma arvan, et üpris pea võtame selle otsuse vastu. Mis päeval dividendide maksmise otsus tuleb, ma loomulikult öelda ei saa, kuna oleme börsifirma. Aga dividendide maksmine on olnud meie kindel soov ja selle nimel oleme pikemat aega tööd teinud.
Kas pangad dikteerivad teie dividendimaksmist või see sõltub ikkagi Tallinki omanikest? Me ei ole pankadega sel teemal läbi rääkinud.
Olete näidanud investoritele presentatsioone, et teie võlakoormus langeb 2020. aastaks peaaegu nullini. Värskes aruandes aga mainite, et võite agressiivsele laenude tagasimaksmisele hoopis pidurit tõmmata? Mõned aastad tagasi ei olnud meil midagi teha. Me lihtsalt pidime laenukoormust vähendama. Aga nüüd vaatavad pangad, et saate hakkama küll, et võite hoogu maha võtta.
Kas peate pikaajalist laevadesse investeerimist ja miljarditesse eurodesse küündivate laenude võtmist tagantjärele õigeks otsuseks? Ei oska öelda, kas laevadesse investeerimine oli hulljulgus või hästi ajastatud tegevus. Tookord võis see olla isegi emotsionaalne otsus. Aga jah, tagantjärele vaadates on meil läinud väga hästi.
Miks toote jaanuaris Silja Europa Turu– Stockholmi liinilt Tallinna–Helsingi liinile ning siinse laeva viite omakorda Rootsi ja Soome vahele seilama? Kas tegemist on turundusstrateegiaga ning soovite Baltic Princessiga rohkem rootslastele ja soomlastele meeldida, samas kui eestlastel pole ehk nii suurt vahet, millega Soome sõita? Eks konkurents ole Turu–Stockholm liinil suur ja see liin ei kasva ka. See võis mõningal määral olla vastukäik ka konkurendile Viking Line’ile (Soome laevakompanii toob jaanuari keskel samale liinile tuliuue aluse Viking Grace – toim). Vangerduse mõte on ühelt poolt hoida kokku kütusekuludelt. Silja Europa sõidab praegu ikka 22 tundi päevas, aga Tallinna–Helsingi liinile tulles vaid seitse tundi.
Tallinna–Helsingi liinile Silja Europa’i toomine aitab meil aga tuua mahtu juurde, kuna laev on Baltic Princessist tunduvalt suurem.
Kas plaanite teha laevapargis veel vangerdusi? Eks iga vangerdus võtab aega. See ei ole nii lihtne kui autodega, et tõstad masina ühest garaažist lihtsalt teise. See vajab investeeringuid. Praeguse vangerdusega oleme tegelnud juba alates maist ning eks nüüd tuleb need paar miljonit eurot tagasi teenida.
Eckerö Line toob aasta lõpus Tallinna–Helsingi liinile täiesti uue aluse Finlandia. Kas te konkurentsi kasvu ei karda? Konkurents on tervitatav! Kes ellu jääb, on kõva mees. Ehk on nüüd hoopis nii, et kui Eckeröl on laenud peal, kaovad tal ära ka tasuta piletid.
Kas nüüd, kui intressid on all, pole teil plaanis oma laenuintressi pikemaks ajaks fikseerida? Meil on osa intresse juba fikseeritud. Aga eks sellega ole nii, et kui intressid on all, siis on jälle kütus kallis ja vastupidi. Mingi pinge peab juba alati sees olema. Oleme püüdnud fikseerida ju ka kütuse hinda. Aga sellega on ka nii- ja naapidi. Üks hetk, kui kütuse hind tõuseb, on küll hea, aga teisel hetkel, kui langema hakkab, on taas ikka sant tunne.
Tasub teada
Dividendieeldused said täidetud
Tallinki juhtkonna nägemusel on dividendide maksmise eeldus see, et kontserni netovõla ja EBITDA (kulumieelne ärikasum) suhe on 5,0 või alla selle ning omakapitali suhe varadesse ligikaudu 40%. Poolteist kuud tagasi sai Tallink mõlemad eeldused korraga täidetud – netovõla ja EBITDA suhe langes 4,9ni ning omakapitali ja võla suhe tõusis koguni 43,1%ni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele