Pankrot oleks SASi probleemidele tõhusam lahendus kui täna ette võetud kulukärped, lausus advokaadibüroo MAQS juhtivpartner, varem Rootsis advokaadina töötanud Karolina Ullman.
“SASi probleemide peapõhjus ehk ametiühingutega sõlmitud kokkulepped pärinevad ajast, mil lennundus oli veel kallis teenus. Maailm ja lennundusturg on sellest saati teinud läbi tormilise arengu, aga SASi kollektiivlepinguid ei ole olnud võimalik töötajate vastuseisu tõttu eriti muuta. Seetõttu ei suuda SAS tõenäoliselt isegi pärast tänaöiseid kärpeid tõhusalt konkureerida moodsate lennundusfirmadega nagu näiteks Norwegian," kommenteeris Ullman. Tema sõnul sekkub ka Rootsis riik tööõiguse valdkonnas vähe ja töötingimuste üle otsustamine on jäetud tööturu osapooltele ehk tööandjate liitudele ja töötajate ametiühingutele.
"Pankroti puhul saaks ettevõte kõikidest koormavatest lepingutest vabaks ja pankrotihaldur võib ettevõtte müüa ilma nendeta," selgitas UIlman. "Pankrot tähendaks tõenäoliselt küll mõneks ajaks seisakut SASi töös, kuid juba umbes kuu pärast oleks reaalne käivitada nn “SAS2”, kuid see oleks juba uus ettevõtte, mida ei koorma vanad lepinguid.“
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.