Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Piletiportaal püüab noori
Reisibüroo Estravel lõi oma klassikaliste reisibüroode kõrvale turuosa kasvatamiseks lennupiletiportaali SKY24. Ettevõte turundab portaali kindlalt eraldi, mistõttu ei ole see büroodelt kliente ära võtnud. Estraveli turundus- ja kommunikatsioonidirektor Janika Ritson ütles turundusportaalile Best Marketing, et on tekkinud põlvkond, kes eelistab reise internetis broneerida.
Milline on reisibüroo roll e-kommertsi ajastul? Suur osa reisibüroode tööst on tänapäeval internetti liikunud ja paljud ostavad reisiteenuseid online-kanalitest. Hinnanguliselt 80% meie turundusest on praegu samuti e-kanalites. Traditsioonilises mõistes reisibüroo on tänapäeval paljuski mugavusteenus, mille eest on osa kliente nõus ka veidi rohkem maksma. Reisibüroo aitab inimest – näiteks ei pruugi inimene ise osata kokku panna kõige soodsamaid marsruute, paremaid ümberistumisi ega arvestada lisatasudega. Kui osta pilet odavlennuportaalist ja tekib mingi probleem, võib inimene oma murega üksi jääda. Kui mõni küsimus tekib, võib jäädagi vastust ootama, sest paljud portaalid ei paku järelteenindust.
Miks otsustas Estravel luua SKY24 internetiportaali? Tekkis põlvkond, kes eelistab reise internetis broneerida, et oleks mugav hinnavõrdlust teha – jahitakse soodsaimat hinda. Olemegi SKY24 positsioneerinud kui võimalust osta soodsamaid lennupileteid. Piletiostuga ei pruugi kaasneda mingit inimsuhtlust, kui just kliendil endal ei teki küsimusi.
Seda te väga ei rõhuta, et Estravel ja SKY24 on sisuliselt üks ja sama firma? Me ei ole seda rõhutanud, aga see info on avalik ja SKY24 pressiteadetes alati välja toodud. Me lõime SKY24 eelkõige selleks, et oma turuosa suurendada ja see täidab oma eesmärki hästi, kuna ei ole Estravelilt kliente ära võtnud.
Lisaks SKY24-le arendame pidevalt ka Estraveli online-poolt. Töötame selle nimel, et Estraveli e-pood oleks võimalikult mugavalt kasutatav, loomulikult tuleb tegeleda ka mobiilse turundusega.
Kas olete jälginud, kui palju ostetakse lennupileteid mobiiliga? SKY24 mobiilirakendus on väljas olnud üle poole aasta, pigem kasutatakse seda siiski info otsimiseks, lõplik ost tehakse enamasti ikkagi arvutist ja veebilehelt.
Miks inimesed peaksid SKY24 teenust eelistama mõnele rahvusvahelisele portaalile? SKY24 üks eelis sarnaste rahvusvaheliste portaalide ees on klienditeenindus ja võimalus suhelda teenusepakkujaga nii eesti, vene, inglise kui ka läti keeles.
Reisijale on oluline teada, et Eesti tarbijakaitse kaitseb vaid siis, kui ta on ostnud oma reisi Euroopa Liidus registreeritud ettevõttelt. Kui ostad näiteks USAs registreeritud portaalist, peab hiljem asju ajama ka USA tarbijakaitsega, mis võib olla mitu korda aja- ja energiakulukam.
Kui inimesel on välja kujunenud hea suhe spetsialisti või konsultandiga, siis ollakse tavaliselt talle lojaalsem kui ettevõttele, mida ta esindab. Kuidas seda väljakutset lahendate? Vastab tõele, et personaalne suhtlus on kõige olulisem. Kui reisikonsultant tunneb reisijat, siis on lihtne teha talle sobivaim ja võimalikult hea pakkumine.
Kuid ma ei ütleks, et meil on probleem, et meie inimesed liiguvad konkurentide juurde. Estravelis on väga palju pika staažiga töötajaid – terve hulk on meie juures töötanud lausa 15–20 aastat või isegi kauem.
Teil on vägagi suur fännibaas Facebookis, kuidas te seda kanalit kasutate? Viimane kampaania oli Reisipassi rakendus, kus inimesed said märkida kaardile kõik riigid, kus nad on juba käinud ja kuhu nad veel tahaksid minna. Sealt saime väga väärtuslikku ja põnevat infot, millega edasi tegeleda.
Kui tuleb päring Facebookis, siis me ka vastame sealsamas keskkonnas, mille inimene on valinud.
Räägime pisut ka sisuturundusest. Mis on Estraveli strateegia? Kui teiste valdkondade puhul võetakse ettevõtte loodud sisu paljuski spämmina, siis reiside puhul on tarbijad info eest tänulikud. Uudiskirja saajaid on meil üle 120 000.
Anname välja ka reisiajakirja Estraveller, mille tegemine pole odav lõbu ja on raske mõõta, kui palju see tagasi teenib, aga tunnetuslikult mõõtes tundub, et see töötab reisiideedega inspireerimisel hästi. Usaldusväärsust on parim edastada personaalse kogemuse kaudu, aga kuna kõigiga ei jõua otse suhelda, tuleb appi traditsiooniline meedia.
Kui palju on teil üldse ostetud meediat vaja? Aeg-ajalt ikka on, kas või imagoloogilisel eesmärgil. Näiteks sel aastal on meil juubeliaasta ja oleme sellest teada andnud ka traditsioonilistes kanalites.