Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piletiportaal püüab noori

    Reisibüroo Estravel lõi oma klassikaliste reisibüroode kõrvale turuosa kasvatamiseks lennu­piletiportaali SKY24. Ettevõte turundab portaali kindlalt eraldi, mistõttu ei ole see büroodelt kliente ära võtnud. Estraveli turundus- ja kommunikatsiooni­direktor Janika Ritson ütles turundusportaalile Best Marketing, et on tekkinud põlvkond, kes ­eelistab reise internetis broneerida.

    Milline on reisibüroo roll e-kommertsi ajastul? Suur osa reisibüroode tööst on tänapäeval internetti liikunud ja paljud ostavad reisiteenuseid online-kanalitest. Hinnanguliselt 80% meie turundusest on praegu samuti e-kanalites. Traditsioonilises mõistes reisibüroo on tänapäeval paljuski mugavusteenus, mille eest on osa kliente nõus ka veidi rohkem maksma. Reisibüroo aitab inimest – näiteks ei pruugi inimene ise osata kokku panna kõige soodsamaid marsruute, paremaid ümberistumisi ega arvestada lisatasudega. Kui osta pilet odavlennuportaalist ja tekib mingi probleem, võib inimene oma murega üksi jääda. Kui mõni küsimus tekib, võib jäädagi vastust ootama, sest paljud portaalid ei paku järelteenindust.
    Miks otsustas Estravel luua SKY24 internetiportaali? Tekkis põlvkond, kes eelistab reise internetis broneerida, et oleks mugav hinnavõrdlust teha – jahitakse soodsaimat hinda. Olemegi SKY24 positsioneerinud kui võimalust osta soodsamaid lennupileteid. Piletiostuga ei pruugi kaasneda mingit inimsuhtlust, kui just kliendil endal ei teki küsimusi.
    Seda te väga ei rõhuta, et Estravel ja SKY24 on sisuliselt üks ja sama firma? Me ei ole seda rõhutanud, aga see info on avalik ja SKY24 pressiteadetes alati välja toodud. Me lõime SKY24 eelkõige selleks, et oma turuosa suurendada ja see täidab oma eesmärki hästi, kuna ei ole Estravelilt kliente ära võtnud.
    Lisaks SKY24-le arendame pidevalt ka Estraveli online-poolt. Töötame selle nimel, et Estraveli e-pood oleks võimalikult mugavalt kasutatav, loomulikult tuleb tegeleda ka mobiilse turundusega.
    Kas olete jälginud, kui palju ostetakse lennu­pileteid mobiiliga? SKY24 mobiilirakendus on väljas olnud üle poole aasta, pigem kasutatakse seda siiski info otsimiseks, lõplik ost tehakse enamasti ikkagi arvutist ja veebilehelt.
    Miks inimesed peaksid SKY24 teenust eelistama mõnele rahvusvahelisele portaalile? SKY24 üks eelis sarnaste rahvusvaheliste portaalide ees on klienditeenindus ja võimalus suhelda teenusepakkujaga nii eesti, vene, inglise kui ka läti keeles.
    Reisijale on oluline teada, et Eesti tarbijakaitse kaitseb vaid siis, kui ta on ostnud oma reisi Euroopa Liidus registreeritud ettevõttelt. Kui ostad näiteks USAs registreeritud portaalist, peab hiljem asju ajama ka USA tarbijakaitsega, mis võib olla mitu korda aja- ja energiakulukam.
    Kui inimesel on välja kujunenud hea suhe spetsialisti või konsultandiga, siis ollakse tavaliselt talle lojaalsem kui ettevõttele, mida ta esindab. Kuidas seda väljakutset lahendate? Vastab tõele, et personaalne suhtlus on kõige olulisem. Kui reisikonsultant tunneb reisijat, siis on lihtne teha talle sobivaim ja võimalikult hea pakkumine.
    Kuid ma ei ütleks, et meil on probleem, et meie inimesed liiguvad konkurentide juurde. Estravelis on väga palju pika staažiga töötajaid – terve hulk on meie juures töötanud lausa 15–20 aastat või isegi kauem.
    Teil on vägagi suur fännibaas Facebookis, kuidas te seda kanalit kasutate? Viimane kampaania oli Reisipassi rakendus, kus inimesed said märkida kaardile kõik riigid, kus nad on juba käinud ja kuhu nad veel tahaksid minna. Sealt saime väga väärtuslikku ja põnevat infot, millega edasi tegeleda.
    Kui tuleb päring Facebookis, siis me ka vastame sealsamas keskkonnas, mille inimene on valinud.
    Räägime pisut ka sisuturundusest. Mis on Estraveli strateegia? Kui teiste valdkondade puhul võetakse ettevõtte loodud sisu paljuski spämmina, siis reiside puhul on tarbijad info eest tänulikud. ­Uudiskirja saajaid on meil üle 120 000.
    Anname välja ka reisiajakirja Estraveller, mille tegemine pole odav lõbu ja on raske mõõta, kui palju see tagasi teenib, aga tunnetuslikult mõõtes tundub, et see töötab reisiideedega inspireerimisel hästi. Usaldusväärsust on parim edastada personaalse kogemuse kaudu, aga kuna kõigiga ei jõua otse suhelda, tuleb appi traditsiooniline meedia.
    Kui palju on teil üldse ostetud meediat vaja? Aeg-ajalt ikka on, kas või imagoloogilisel eesmärgil. Näiteks sel aastal on meil juubeliaasta ja oleme sellest teada andnud ka traditsioonilistes kanalites.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.