Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Google, Microsoft ja Facebook otsivad uusi nuhkimisviise
Ühendriikide tehnoloogiagigandid Google, Microsoft ja Facebook leiutavad uusi tehnoloogiaid, mis lubavad seniselt tõhusamalt jälgida inimeste tegemisi veebis, et müüa rohkem reklaami.
Need kolm firmat töötavad süsteemi kallal, mis võib vähendada või suisa ära kaotada küpsiste (cookies) kasutamise, kirjutab Wall Street Journal. Need on väiksed failid, mida turundajad kasutavad tarbijate harjumuste kindlakstegemiseks, vaadates näiteks, milliseid artikleid inimene on lugenud, milliseid reklaame on klikkinud ja mida ta on ostnud.
Esialgu tundub, et tegu on hea uudisega – vähem jälgimist, rohkem privaatsust. Kuid tegelikkus võib risti vastupidiseks osutuda, ütleb tehnoloogiakirjanik Bob Sullivan. “Sind jälgitakse endiselt edasi, kuid nüüd palju tõhusamalt,” lisab Forrester Researchi analüütik Anthony Mullen.
“Personaalse informatsiooni vaatepunktist on nende firmade jaoks tegu kullasoonega,” kommenteeris WSJ-le TechSavvy Global tegevjuht Scott Steinberg. Tehnoloogiagigandid saavad selliste tehnoloogiate abil inimeste tegemisi palju täpsemalt jälgida, ütlevad eksperdid.
Küpsised on suurepärased jälgimaks inimeste tegevust personaalarvutites, kuid need ei tööta sama hästi tahvelarvutites ja nutitelefonides. Turundajatele on see aga probleem, sest praegu kasutab 56% ameeriklastest nutitelefoni ja 34% tahvelarvutit.
Tarbijatele tähendab see lisaks sellele, et firmad teavad nende surfamisharjumustest palju paremini, ka seda, et reklaamid võivad muutuda ülitäpseteks, ütles Mullen. “Täpsemad reklaamid võivad säästa aega,” lisas ta.
Sellegipoolest arvavad eksperdid, et vigadeks on palju ruumi. “Vaatamata isegi parimatele kavatsustele võib kogutav info sattuda valedesse kätesse,” ütles Steinberg. Sullivan lisas: “Ma imestan, et nii vähe on hirmu.”
Mis on mis
Uued võtted
Facebooki reklaamiteenus paigutab Facebooki koodi jaemüüja veebilehele ja müüja saab end reklaamida Facebooki mobiilirakenduses.Google töötab erilise ID kallal, mis aitab ühendada kasutajate andmeid Google’i eri toodetest – Gmail, Chrome’i veebibrauser ning Androidi tarkvaraga telefonid.Microsoft arendab unikaalset tuvastajat, mis aitab turundajatel jälgida inimesi Windows 8 ja 8.1 operatsioonisüsteemi rakendustes nii tahvel- kui ka personaalarvutites.