Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Matrjoškade reklaamil puudub keskne idee

    Möödunud nädala reedel olid Vene turiste laulvate matrjoškade ja sõnumiga “Puhkus Eestis teile ja teie 75 sõbrale!” Eestisse kutsuvad reklaamklipid YouTube’ist maha võetud.

    Vaid päeva varem oli reklaamiagentuuri Der Tank projektijuht Veronika Pekurina avaldanud turundusveebis Best Marketing arvamusloo, kus kirjutas, et need reklaamid häbistavad meie riiki ja solvavad potentsiaalset sihtrühma.
    “Klipid kutsuvad Vene turiste tulema Eestisse koos 75 sõbraga,” kirjeldas kampaaniat Pekurina. “Ilmselt sõnumist pärineb ka matrjoška valik. Loogiline. Üldiselt on matrjoška positiivne tegelane (noh, kui välja arvata see, et 2005–2007 oli väga populaarne teleseriaal nimega “Matrjoškad”, mis rääkis prostituutidest, vägivallast jne). Klippides istuvad matrjoškad laua taga, joovad, lõbutsevad hotellitoas. Edendame seks-turismi? Kas see on kõik, mis meil on turistidele pakkuda?” küsib ta.
    Reklaam oli suunatud noortele. Pekurina ütles, et kuna ta pole oma huumorimeeles päris kindel, testis ta reklaame oma tuttavate peal, kellest pooled olid eestlased, ja reaktsioon oli sama.
    Pekurina sõnul pole reklaam suunatud n-ö kõige paremale kliendile. “Tellija rõhutab, et videod on suunatud nooremale publikule, kuid reaalne Vene turist on vanuserühmas 25–50, maksujõuline, sõprade või perega reisiv. Need on need inimesed, kes tulevad siia vanalinna imetlema, šoppama ja jätavad siia ka ebanormaalselt palju raha. Suure kindlustundega võin öelda, et selline reklaam solvab neid,” kirjutas ta.
    Positiivsena märgib Pekurina, et reklaami teleproduktsioon on tehnilises plaanis väga tubli.
    Samas teemaveebis kirjutas aga reklaamiagentuuri Rakett strateeg Siim Pütsepp, et tegelikult näidati neis klippides “imelikena” hoopis eestlasi. “Kohmetud, oskamatud ja häbelikud, kui tegu on mõne ebastandardse olukorraga. Venelasi “suurtena” nii füüsiliselt, arvuliselt kui ka olemuselt, mis põhjustaski Eesti teenindajas probleeme,” selgitas ta.
    Pütsepp märkis, et positiivne on see, et õnneks saavad situatsioonid enamasti lahendatud, mida oli näha ka reklaamidest.
    Aeg võeti maha. EASi turundus- ja kommunikatsiooniüksuse töötaja Jürg Sameli selgituse järgi on selle reklaami puhul tegemist veebikampaaniaga, mis annab loomingulisele meeskonnale vabamad käed kui näiteks telekampaania. “Arvestades sihtgruppi – noored ja uljad –, kellele see kampaania sai suunatud, otsustati valida ka tavapärasest vähem konservatiivne lahendus,” ütles ta.
    Klippide eemaldamist veebis selgitas ta vahekokkuvõttega. “Saadud tagasiside alusel otsustati kampaanias aeg maha võtta, et kontrollida, kas algsed eeldused pidasid paika, ja hinnata, milline osa kriitikast on konstruktiivne ning kas sõnum vajab korrigeerimist,” ütles Samel.
    Kampaania tellis Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS), teostasid DDB Estonia ja Nafta. Ärileht.ee andmetel läks klippide valmistamine maksma 28 000 eurot.
     
    Kommentaar
    Huumor ei toeta reklaami sõnumit
    Hando Sinisalu, Best Marketing Internationali juhtPalju poleemikat põhjustanud EASi matrjoškade kampaania puhul on diskussiooni põhirõhk seni suunatud kahele asjale: kriitikud arvavad, et reklaam on kohatu, mõttetu ja solvav, kampaania pooldajad aga spinnivad teema osavalt Veronika Pekurina modellikarjäärile.Mulle iseenesest absurdihuumor meeldib. Minu arvates on liig pidada matrjoškade filme solvavaks või lausa seksistlikuks. Kindlasti ei pea Eestit tutvustav reklaam olema tõsine ja klišeedele tuginev.Probleem on hoopis idee puudumises. Reklaamis huumori kasutamisega on lugu sedaviisi, et nali peab toetama reklaami (müügi)sõnumit. Muidu on tegemist lihtsalt sponsored joke’iga.Samuti tekitas kampaaina minus äratundmisrõõmu – midagi sarnast olen juba kusagil näinud! Tegu on Egiptuse juustubrändi Panda paari aasta taguse kampaaniaga: Never say no to Panda!Erinevus matrjoškadest seisneb selles, et Panda kampaania seostus tugevalt konkreetse juustubrändiga. Matrjoškade kampaania seos reklaamitava tootega (Eesti turism) pole just eriti tugev.Et olla konstruktiivne, toon siinkohal ära minu arvates viimaste aastate edukamad turismiedenduskampaaniad kogu maailmast. Kui võrrelda neid matrjoškadega, siis edukaks teeb need kampaaniad terviklikkus, kontseptuaalsus. Mingi lugu, mis on rakendatav meediatüübi üleselt.Eraldiseisev absurdihuumoril tuginev viraalvideo võib ju isegi naljakas olla – aga mis kasu on naljast, kui puudub kontseptsioon?
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.