Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti vagunid said Venemaal keelu

    EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe sõnul on neil Venemaal suur probleem.Foto: Eikr Prozes, Äripäev

    Venemaa riiklik transpordi järelevalveamet Rostransnadzor keelas Eesti riigile kuuluva EVR Cargo Tapa depoos remonditud vagunite kasutamise Venemaal.

    EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe ütles Äripäevale, et Venemaa keeld segab nende tööd palju ja segadus on suur. „Me ei tea üldse täpselt, millised vagunid võivad keelu alla sattuda ja millised mitte,“ ütles ta. „Iga päev mõtlen, et äkki saan täna konkreetse vastuse, kuid senimaani pole saanud,“ lisas ta.
    Ametliku teate kohaselt on ettekirjutus EVR Cargo Tapa depoole seotud 9. septembril kella kolme paiku öösel juhtunud õnnetusega Sverdlovski oblastis Šalja peatuse läheduses, vahendas Venemaa riiklik uudisteagentuur Interfax. Kokku oli rongis 68 vagunit, millest neli jooksid rööbastelt maha. Kahjustada sai ligi 100 meetrit raudteed. Õnnetuses keegi viga ei saanud.
    Oma teates tõi Rostransnadzor õnnetuse põhjusena välja ebakvaliteetselt remonditud vaguni, mille omanikuks on Eesti firma, keda küll ei nimetata. Kõnealune 2009. aastal ehitatud vagun remonditi Tapal selle aasta 21. veebruaril. Rostransnadzori keeld kehtib, kuni vagunid on viidud kooskõlla Venemaa seadustega.
    Ettevõttele kõva löök
    Altjõe sõnul ei olnud õnnetuses süüdi EVR Cargo platvorm, vaid tegu oli mitme asjaolu kokkulangemisega. Näiteks polnud tema sõnul teed korras ja rongi vagunid polnud kõige paremini komplekteeritud. „Seetõttu surutigi meie platvorm teiste vahelt välja,“ märkis Altjõe.
    Rööbastelt sõitis maha neli vagunit ja kasutamiskeelu said kõik EVR Cargo vagunid, mis on sel aastal remonditud Tapa depoos. Kokku puudutab keeld Altjõe andmetel 1357 vagunit. Üle poole neist on EVR Cargo kliendi omad ja ülejäänud kuuluvad EVR Cargole. EVR Cargole kuulub kokku 3000 vagunit.
    EVR Cargo püüab praegu pääseda keelu alt. Selleks tuleb tõenäoliselt vagunid üle vaadata, kuid Altjõe sõnul pole nad Venemaalt saanud selget vastust, kuidas ja kus vagunid üle vaadata tuleb. „Ei saagi aru, milles see probleem täpselt on,“ ütles ta, lisades, et vagunite rööbastelt maha jooksime pole Venemaal harukordne. "Seda juhtub seal praktiliselt iga nädal,“ ütles ta.
    Altjõe lisas, et 16. oktoobril vaatasid Eesti tehnilise järelevalve ja Eesti Raudtee spetsialistid EVR Cargo vagunid üle ja mingeid puudusi ei leitud. „Seega võin rahulikult öelda, et jätkame kenasti tööd ja probleemi pole. Mingit ettevõtte sulgemist või Tapa depoo koondamist plaanis pole,“ ütles ta.
    EVR Cargole kuuluv Tapa vagunidepoos remonditud vagunitele kehtib Venemaal liikumiskeeld.Foto: Tiit Blaat Delfi/Eesti Ajalehed
    Karm karistus
    Transpordi- ja ekspedeerimisfirma Russian Estonian Rail Services ASi peadirektor Ervin Hasselbach nimetas Tapa depoos remonditud vagunitele pandud keeldu liiga karmiks. “Kasutusele on võetud rangemad meetmed, kui oleks mõistlik. Igas depoos võib mingi viga juhtuda,” on Hasselbachi hinnang Rostransnadzori otsusele. “Et viga oli, eitada ei saa. Eks asi on lihtsalt konkurentsis, see on kasulik Vene depoodele.”
    Eestis on kaks raudteeveeremi remondiga tegelevat depood, mis asuvad Valgas ja Tapal. Valga depoo kuulus varem Hasselbachi juhitavale firmale, kuid mullu ostis depoo Oleg Ossinovski ettevõte Skinest Rail.
    Hasselbach rõhutas, et keeld ei puuduta ainult Eesti vaguneid, vaid kõiki, mis kindlal perioodil Tapa depoos remondis olid. “Uuesti tuleb vagunite atesteerimine läbi viia, mis on kallis lõbu,” ütles Hasselbach, täpsustades, et ühe vaguni plaaniline remont maksab umbes 1200 eurot, millele lisandub transpordikulu. “Rääkisin ühe asjatundjaga, kes ütles, et viga oli seotud vaguniraamiga,” teadis Hasselbach septembris juhtunud õnnetuse kohta.
    Vagunid jäävad tööta
    “Minusse see ei puutu, ma ei arva sellest mitte midagi,” ütles Skinest Rail ASi nõukogu esimees Oleg Ossinovski esmalt, kuid tõdes, et siiski on ka nemad keeluga seotud, sest erinevatel põhjustel läks kolm vagunit Valga depoo asemel remonti just Tapale. Ossinovski leiab, et Rostransnadzori kehtestatud piirang on täiesti tavaline ja mõistlik. “Olen aru saanud, et õnnetus juhtus EVR Cargo vaguniga,” märkis Ossinovski.
    Ossinovski sõnutsi keeld siinset raudteetransporti ei kahjusta. “Kui üldist pilti vaadata, siis liigub üle miljoni vaguni – 3000 neist, mis praegu välja jäid, on väga väike arv. Muidugi on piirang probleem igale vagunite omanikule, aga transporti see ei mõjuta. 3000 vagunit seisab lihtsalt tööta.”
     

    Unknown body type: x-im/content-part infopank

    Kui Hasselbach ütles, et konkurentidele on piirang kasulik, siis Ossinovski temaga ei nõustu. “Täielik rumalus. Need tuhat vagunit, mida Tapa depoo aastas remondib, on miljoni kõrval nagu ei midagi. On Tapa depood või ei ole, on üldse Eestit või ei ole – mitte keegi ei taju seda (piirangut – toim). Ei ole vaja otsida tagamõtet. Ei ole kedagi, kes tahaks liiga teha õnnetule EVR Cargole. Kellelgi pole sellest külma ega sooja.”
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.