Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti vagunid said Venemaal keelu

    EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe sõnul on neil Venemaal suur probleem.Foto: Eikr Prozes, Äripäev

    Venemaa riiklik transpordi järelevalveamet Rostransnadzor keelas Eesti riigile kuuluva EVR Cargo Tapa depoos remonditud vagunite kasutamise Venemaal.

    EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe ütles Äripäevale, et Venemaa keeld segab nende tööd palju ja segadus on suur. „Me ei tea üldse täpselt, millised vagunid võivad keelu alla sattuda ja millised mitte,“ ütles ta. „Iga päev mõtlen, et äkki saan täna konkreetse vastuse, kuid senimaani pole saanud,“ lisas ta.
    Ametliku teate kohaselt on ettekirjutus EVR Cargo Tapa depoole seotud 9. septembril kella kolme paiku öösel juhtunud õnnetusega Sverdlovski oblastis Šalja peatuse läheduses, vahendas Venemaa riiklik uudisteagentuur Interfax. Kokku oli rongis 68 vagunit, millest neli jooksid rööbastelt maha. Kahjustada sai ligi 100 meetrit raudteed. Õnnetuses keegi viga ei saanud.
    Oma teates tõi Rostransnadzor õnnetuse põhjusena välja ebakvaliteetselt remonditud vaguni, mille omanikuks on Eesti firma, keda küll ei nimetata. Kõnealune 2009. aastal ehitatud vagun remonditi Tapal selle aasta 21. veebruaril. Rostransnadzori keeld kehtib, kuni vagunid on viidud kooskõlla Venemaa seadustega.
    Ettevõttele kõva löök
    Altjõe sõnul ei olnud õnnetuses süüdi EVR Cargo platvorm, vaid tegu oli mitme asjaolu kokkulangemisega. Näiteks polnud tema sõnul teed korras ja rongi vagunid polnud kõige paremini komplekteeritud. „Seetõttu surutigi meie platvorm teiste vahelt välja,“ märkis Altjõe.
    Rööbastelt sõitis maha neli vagunit ja kasutamiskeelu said kõik EVR Cargo vagunid, mis on sel aastal remonditud Tapa depoos. Kokku puudutab keeld Altjõe andmetel 1357 vagunit. Üle poole neist on EVR Cargo kliendi omad ja ülejäänud kuuluvad EVR Cargole. EVR Cargole kuulub kokku 3000 vagunit.
    EVR Cargo püüab praegu pääseda keelu alt. Selleks tuleb tõenäoliselt vagunid üle vaadata, kuid Altjõe sõnul pole nad Venemaalt saanud selget vastust, kuidas ja kus vagunid üle vaadata tuleb. „Ei saagi aru, milles see probleem täpselt on,“ ütles ta, lisades, et vagunite rööbastelt maha jooksime pole Venemaal harukordne. "Seda juhtub seal praktiliselt iga nädal,“ ütles ta.
    Altjõe lisas, et 16. oktoobril vaatasid Eesti tehnilise järelevalve ja Eesti Raudtee spetsialistid EVR Cargo vagunid üle ja mingeid puudusi ei leitud. „Seega võin rahulikult öelda, et jätkame kenasti tööd ja probleemi pole. Mingit ettevõtte sulgemist või Tapa depoo koondamist plaanis pole,“ ütles ta.
    EVR Cargole kuuluv Tapa vagunidepoos remonditud vagunitele kehtib Venemaal liikumiskeeld.Foto: Tiit Blaat Delfi/Eesti Ajalehed
    Karm karistus
    Transpordi- ja ekspedeerimisfirma Russian Estonian Rail Services ASi peadirektor Ervin Hasselbach nimetas Tapa depoos remonditud vagunitele pandud keeldu liiga karmiks. “Kasutusele on võetud rangemad meetmed, kui oleks mõistlik. Igas depoos võib mingi viga juhtuda,” on Hasselbachi hinnang Rostransnadzori otsusele. “Et viga oli, eitada ei saa. Eks asi on lihtsalt konkurentsis, see on kasulik Vene depoodele.”
    Eestis on kaks raudteeveeremi remondiga tegelevat depood, mis asuvad Valgas ja Tapal. Valga depoo kuulus varem Hasselbachi juhitavale firmale, kuid mullu ostis depoo Oleg Ossinovski ettevõte Skinest Rail.
    Hasselbach rõhutas, et keeld ei puuduta ainult Eesti vaguneid, vaid kõiki, mis kindlal perioodil Tapa depoos remondis olid. “Uuesti tuleb vagunite atesteerimine läbi viia, mis on kallis lõbu,” ütles Hasselbach, täpsustades, et ühe vaguni plaaniline remont maksab umbes 1200 eurot, millele lisandub transpordikulu. “Rääkisin ühe asjatundjaga, kes ütles, et viga oli seotud vaguniraamiga,” teadis Hasselbach septembris juhtunud õnnetuse kohta.
    Vagunid jäävad tööta
    “Minusse see ei puutu, ma ei arva sellest mitte midagi,” ütles Skinest Rail ASi nõukogu esimees Oleg Ossinovski esmalt, kuid tõdes, et siiski on ka nemad keeluga seotud, sest erinevatel põhjustel läks kolm vagunit Valga depoo asemel remonti just Tapale. Ossinovski leiab, et Rostransnadzori kehtestatud piirang on täiesti tavaline ja mõistlik. “Olen aru saanud, et õnnetus juhtus EVR Cargo vaguniga,” märkis Ossinovski.
    Ossinovski sõnutsi keeld siinset raudteetransporti ei kahjusta. “Kui üldist pilti vaadata, siis liigub üle miljoni vaguni – 3000 neist, mis praegu välja jäid, on väga väike arv. Muidugi on piirang probleem igale vagunite omanikule, aga transporti see ei mõjuta. 3000 vagunit seisab lihtsalt tööta.”
     

    Unknown body type: x-im/content-part infopank

    Kui Hasselbach ütles, et konkurentidele on piirang kasulik, siis Ossinovski temaga ei nõustu. “Täielik rumalus. Need tuhat vagunit, mida Tapa depoo aastas remondib, on miljoni kõrval nagu ei midagi. On Tapa depood või ei ole, on üldse Eestit või ei ole – mitte keegi ei taju seda (piirangut – toim). Ei ole vaja otsida tagamõtet. Ei ole kedagi, kes tahaks liiga teha õnnetule EVR Cargole. Kellelgi pole sellest külma ega sooja.”
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.