• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TransferWise suurendas võimsalt kahjumit

    Uutele turgudele laienemine suurendab jõuliselt Taavet Hinrikuse ja Kristo Käärmanni idufirma kulusid.Foto: Eiko Kink

    Rahaülekandeid pakkuv TransferWise kasvatas kiirelt käivet, aga mitmekordistas ka kahjumi.

    Aastaga käibe viiekordistanud TransferWise teenis mullu 31. märtsil lõppenud majandusaasta jooksul 12,7 miljoni eurose käibe juures ligi 15 miljonit eurot kahjumit. Kui esimene näitaja paranes aastaga viis korda, siis teine süvenes enam kui neli korda, vahendab Business Insider.
    Tulemuse taga on halduskulude viiekordne ning müügikulude kümnekordne kasv – näitajad vastavalt  23 ja 5,9 mln eurot. Esimesteks hindab väljaanne idufirma kalleid ja palju tähelepanu kogunud turunduskampaaniaid.
    Idufirma esindaja kommenteeris väljaandele, et näitajad vastavad ettevõtte plaanidele ning firma tegeleb laienemisega uutele turgudele, mis tingibki kulude kasvu.
    Kiirelt kasvavad püsikulud ohtlikud
    Ehkki tegemist on turu hõivamiseks vajalike investeeringutega hilisemaks kasumlikuks tegutsemiseks, toob väljaanne välja, et kasvanud kulude suur osakaal käibest (pool, aastaga kahekordne kasv) annab põhjust ettevaatlikkuseks. "Kui tegemist on püsikuludega ja need kasvavad sama kiirusega, on tegemist probleemiga," kirjutas ajakirjanik Oscar Williams-Grut.
    Ettevõtte üks asutaja, Äripäeva poolt 2013. aastal tiitliga aasta ärimees tunnustatud Taavet Hinrikus on selgitanud, et kahjum on firma kasvufaasis tavapärane. "See, et me täna kasumit ei teeni, on normaalne. Meil on ettevõttega pikaajalised plaanid ja meie edu tulevikus sõltub sellest, kui kiiresti me praegu suudame kasvada. Selleks, et pikas perspektiivis raha teenida, tuleb äri kõigepealt kasvatada. Sellesse me hetkel investeerimegi," selgitas ta ettevõtte tulevikuplaane Äripäevale.
    Idufirma on kaasanud 82 miljonit eurot riskikapitali ning selle väärtuseks hinnatakse miljardit dollarit.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
USA aktsia futuurid ennustavad tõusu jätkumist
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.