PRFoodsi tulemused ja dividendiettepanek kergitavad aktsiat

Kalatööstur PRFoods teatas oma ajaloo pikima majandusaasta tulemused ning lubab investoritele ühesendist dividendi.

PRFoodsi juht Indrek Kasela   Foto: Raul Mee, fotograaf

Kuna PRFoods omandas 2017. aastal mitu uut ettevõtet ja duubeldas seega käivet, otsustati venitada majandusaasta 18 kuu pikkuseks (01.01.2017–30.06.2018). Äsja avaldatud aruandest selgub, et kokkuvõttes kasvas käive 118,5 miljoni euroni, aga puhaskasum oli erinevate investeeringute tõttu surve all ning 18 kuuga teeniti joone all kokku vaid 60 000 eurot.

Majandusaasta aruandes lubab kontserni juht Indrek Kasela aga, et järgmistel perioodidel sarnaseid suuri kulutusi ette näha pole ning peagi peaksid investeeringud end tagasi tooma hakkama. Praegu jäi puhasrentaablus 0% juurde ning ärikasumi marginaal 1,3% juurde.

Ettevõtte juhtkond kirjutas, et tulemustega jäädi rahule, aga tooraine kallinemine oli märkimisväärne. “Juhtkonna hinnangul püsib lõheliste hind samal tasemel lähi- ja keskpikas perspektiivis, sest nõudlus ületab oluliselt pakkumist,” kirjutati börsiteates.

Kokkuvõttes jäi juhtkond tulemustega nii rahule, et plaanib taastada dividendi. Seda tahetakse maksta 1 sent aktsia kohta ehk kokku ligi 0,4 miljonit eurot. Kuna aruandeperioodi kasum jäi sellele alla, siis võetakse raha reservidest. Vaba raha oli PRFoodsil aruandeperioodi lõpus ligi 6 miljonit eurot. Tegu on esimese PRFoodsi dividendiga alates 2016. aastast.

Nüüd tuleb kõva turundus

Kuna PRFoods ennustab kõrget kalahinda ka keskpikas perspektiivis ning Et PRFoods ei peaks tulevikus olema nii palju toorainehindade lükata-tõmmata, otsustati laiendada kalakasvatust ka Eestis. Lisaks Soomele ja Rootsile rajati lõhekasvatus Saaremaale ning Kasela tundis heameelt selle üle, et esimesed 100 tonni kala on ka edukalt kasvatatud. Kui kõik load kasutusele võtta, saaks Kasela sõnul suurendada mahtu 4 korda.

Kuna PRFoods omandas 2017. aasta suvel 15 miljoni euro eest kaks Suurbritannia firmat – John Ross Jr Ltd ning Coln Valley Smokery Ltd, tänavu osteti enamusosalus Saaremaa ettevõttes Redstorm. Et Suurbritannia firmadel on kõrgklassitoote maine – neilt tellib kala ka Inglise kuninganna – on viimasel ajal suudetud müüki selles suunas kasvatada. Samuti laieneti toodetega Prantsusmaale ja Lõuna-Euroopasse.

Lõppenud majandusaastal jagunesid tootesegmendid käibe järgi järgmiselt: kala ja kalafilee 45%, suitsukala 41,4%, muud kalatooted 16,5%.

Alanud majandusaasta on Kasela kuulutanud omamoodi turundusaastaks. „Algaval uuel finantsaastal keskendume sünergiate saavutamisele läbi grupi tegevusvaldkondade sisemise ühtlustamise ning efektiivsuse parandamisele ning suuname täiendavat ressurssi oluliselt agressiivsemaks turundustegevuseks.“

„2019. aasta tuleb meile väga huvitav, sest see saab olema esimene aasta, kui grupp töötab uutel alustel, ümberkorraldustega seotud ühekordseid kulusid peaks olema vähem, kiirendame investeeringuid tootmishoonetesse ja -seadmetesse, mis kiirendavad kaasaegsete toodete turule toomist. Väga perspektiivikana näeme omaenda kalakasvatuse haru,“ lõpetas Kasela optimistliku noodiga.

Tulemused tõstsid aktsiat

Kontserni tulemused panid Tallinna börsil aktsia tõusma: pärastlõunaks oli aktsiaga tehtud tehinguid ligi 5000 euro eest ja aktsia oli ise kerkinud 4,5% 0,58 eurole. Tänavu on aktsia kaotanud kokkuvõttes 3% oma väärtusest. Möödunud aastal oli aga PRFoodsi näol tegu ühe kohaliku turu tugevama tõusjaga.

Hetkel kuum