EPL: Paet loodab telereklaamiga liialdamisele piiri panna

19. jaanuar 2004, 08:07

Kultuuriministeerium käivitab lähinädalatel teleprogramme jälgiva süsteemi, mis avastab juhtumid, kui telekanalid paiskavad ekraanile lubatust rohkem reklaami.

Kultuuriminister Urmas Paeti kinnitusel on seire üks ülesandeid kindlaks teha, kas eratelekanalid täidavad ringhäälinguseaduses kirja pandud reklaamipauside pikkuse ja sageduse nõudeid, kirjutab Eesti Päevaleht. ?Praegu on eeltööd alustamiseks lõpusirgel,? ütles Paet eelmisel nädalal Riigikogus.

Läinud aasta lõpus võttis ministeerium tema sõnul telekanalid pistelise kontrolli alla ja tuvastas ka rikkumisi. ?7. jaanuaril tegi kultuuriministeerium TV3-le hoiatuse. See konkreetne näide puudutab 17. detsembril näidatud mängufilmi ?Gladiaator? ja selle sees olnud reklaamipause,? märkis Paet.

Reeglid lubavad pikki filme reklaamidega katkestada iga 45 minuti järel.

Seadusega vastuollu läinud telekanaleid tohib karistada kuni 50 000kroonise trahviga. Korduvate eksimuste korral saab kanali tegevusloa peatada või koguni ära võtta.

TV3 on oma tegevjuhi Toomas Vara sõnul filme katkestades lähtunud rangelt kultuuriministeeriumi ettepanekutest ja tõlgendustest. ?Praegune seadus jätab suure tõlgendamisruumi ja lahkneb kohati vastavatest Euroopa Liidu seadusaktidest,? märkis ta.

Ministeeriumi meediaosakonna juhataja Peeter Sookruusi sõnul tagab peatselt rakenduv süsteem püsiva järelevalve. ?Monitooritakse mitte ainult reklaaminäitamist, vaid ka seda, kuidas peetakse kinni Euroopa Liidu saadete, omatoodangu ja uudiste osakaalust,? ütles ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing