Viru Kalatööstus hakkab kriisist välja tulema

29. märts 2004, 08:45

Tunamulluse aasta 6,8 miljoni kroonise kahjumiga lõpetanud OÜ Viru Kalatööstus vähendas kahjumi miljoninija usub tänavu nelja miljoniga kasumisse jõudvat.

'Eelmisel aastal olime oma kasumit prognoosides liialt optimistlikud,' ütles Viru Kalatööstuse juhatuse esimees Agu Laanemets ajalehele Põhjarannik. '7,2 miljoni krooni kasumi asemel saime hoopis 1,1 miljonit kahjumit. Aga kui veel aasta varem oli kahjuminumber 6,8, siis tänavuseks planeeritud neli miljonit kasumit tundub üsna reaalne.'

Viru Kalatööstuse müügitulu vähenes mullu üle-eelmise aastaga võrreldes 35 miljoni krooni võrra. 'Langus oli sisse programmeeritud,' tunnistas Laanemets. ?Prognoosisime käibeks 72 miljonit krooni.' Tegelikult tuli natuke rohkemgi.

Mõned erilise müügieduta tooted võttis firma eelmisel aastal tootmisest maha. Näiteks klaaspurkides heeringatükid õlis, samuti sprotipasteet. Uusi tooteid eriti ei lisandunud. 'Enne kui me kasumit ei suuda hakata teenima, ei tahaks julgeid ettevõtmisi alustada ega suuri investeeringuid teha,' lausus Laanemets.

Laanemets tunnistas, et kuigi kalatööstuse toodete müük vähenes igal pool, oli kõige suurem kukkumine SRÜ riikide arvelt. Viru Kalatööstuse jaoks on SRÜ turg endiselt huvitav, aga Eesti riiklik poliitika on suunatud Euroopa Liidu suunas ja paratamatult mõjutab see ka ettevõtjaid.

'Eelmisel aastal müüsime Ungarisse, T?ehhi, Slovakkiasse, Saksamaale ja ka Kanadasse,' loetles Laanemets. 'Meie strateegilise ettekujutuse kohaselt võiks SRÜ riikide osakaal meie kogukäibes olla üks kolmandik. SRÜ turg on küll
aktraktiivne ja ka kasvav, aga ta on kohutavalt riskantne.'

Möödunud aastal oli SRÜ osakaal juba 40% (2000. aastal 75%).

Lääneriikide osakaal jäi eelmisel aastal üle-eelmise tasemele ? 12%. Tänavuseks loodetakse jõuda 19%ni.

Mais lõppev vabakaubandusleping Ukrainaga ei too Viru Kalatööstusele kaasa tootmise piiramist.

'Mingi tagasilöök ilmselt tuleb,' rääkis Laanemets. 'Tõenäoliselt on sealsed importijad üritanud ladudesse midagi varuda. Kaks kuni neli kuud pärast esimest maid müük Ukrainasse kas väheneb või peatub üldse. Aga küll see jälle taastub ? meie kaup on seal ikkagi nõutud.'

Tänavuses eelarves on firma Ukrainale plaaninud 24% kogu läbimüügist.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing