Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Toyota krabab USA kohalikelt autotootjatelt endiselt turuosa

04. aprill 2006, 10:02

Toyota Motor autode müük kasvas möödunud kuul USAs 6,9%, hoolimata sellest et kogu turu maht langes tervikuna 2,9%, vahendas uudisteagentuur Bloomberg.

Märtsis müüdi Autodata Corp andmeil Ühendriikides 1,53 miljonit sõidukit.
Aasia autotootjate osakaal kasvas lõppenud kuul 38,1 protsendini, samas kui Detroidi kolmiku (General Motors, Ford ja DaimlerChrysler) osakaal langes 56,6 protsendini.
Toyota turuosa on tõusnud aastaga USAs 12,9 protsendilt 14,2 protsendini.

Toyota hübriidauto Prius müük langes märtsis küll 22%, kuid seda USA üksuse pressiesindaja sõnul vaid tootmisvõimsuste puudujäägi tõttu. USA automüüjatel on hetkel vaid 5 päevane Priuste müügivaru.

'Toyotal on õiged tooted, õige imago ja õige jaotussüsteem,' ütles autoveebi Edmunds.com analüütik Jesse Toprak. 'Tarbijate mõtteviis on pikaajaliselt kõrge bensiinihinna tõttu täielikult muutunud.'

General Motorsi müük langes 22%. Langust suurendas ettevõtte sõnul nende endi strateegia vähendada müüki rendifirmadele, kus müügimarginaalid on väiksemad.
Fordi müük vähenes 5%. Peamiselt oli selle taga vähenenud huvi linnamaasturite vastu.

Aasia autotootjate turuosa on kasvanud USA autoturul juba kaheksandat kuud järjest, tekitades sellega raskusi General Motorsile, mis on töötajate ja tootmise kokkutõmbamisest hoolimata teenis möödunud aastal 10,6 miljardi dollari suuruse kahjumi.

Keskmine bensiinigalloni hind on viimase aasta jooksul tõusnud AAA"s Daily Fuel andmeil USAs viimase aasta jooksul ligi 20%, mistõttu tarbijad panevad üha enam rõhku kütusesäästlikele masinatele.

General Motorsi aktsia langes eile 5,3%, tasemeni 20,14 dollarit. Toyota aktsia tugevnes 1,3% ning lõpetas 110,35 dollaril.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing