Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millal raha telefoni kolib?

    Sami SeppänenFoto: Eiko Kink

    2020 maksab iga viies eurooplane mobiilseadmega. Sinnani on kõigest neli aastat aega – tundub, et läheb kiireks, kirjutavad Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen ja Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar

    Suurte numbrite täitumine on alati sündmus, mis väärib laia avalikku tähelepanu. Nii oli see siis, kui maailma sündis 7 miljardis inimene kui ka siis, kui aasta tagasi saabus maailmas hetk, kui mobiilseadmete arv ületas inimeste oma. Tehnoloogia sammub võidukäiku tunnelis, mis on ühesuunaline – ainult edasi. Maal elab tänaseks kokku 7,3 miljardit inimest, kellel on kokku 7,5 miljardit mobiilsidet kasutavat seadeldist.
    Ehmatav ei ole siinjuures mitte eri seadeldiste hulk, vaid nende “paljunemise” kiirus – tempo on 5 korda hoogsam kui inimestel. Mobiilseadmed on inimese poolt loodud vahendid, mis on kasvanud nullist 7,5 miljardini kõigest kolme dekaadiga, ning see tehnoloogia on loodud jääma.Täpsemalt öeldes muidugi kiirenevate ja pikenevate hüpetega arenema.
    Kuid mitte igal inimesel planeedil Maa ei ole mobiili, nagu seda võiks numbrite põhjal arvata. Enam kui poole terve maailma rahvastiku jaoks on see kättesaamatu luksus ja jääb selleks veel pikaks ajaks.
    Hiinlased näitavad koha kätte
    Need 3,7 miljardit inimest, kes praegu mobiilsideteenust kasutavad, teevad seda mitme seadmega korraga – ja palju. Sõltuvus ei ole siinkohal kindlasti liialdav hinnang. Nina telefonis või muus nutiseadmes ei istu mitte ainult koolijütsid, vaid ka täiskasvanud – ministrid, turvamehed, spetsialistid, ettevõtete juhid. Nutikad seadmed muudavad meid kordades efektiivsemaks, kuid eelkõige meie elu mugavamaks. Selle nimel on inimkond töötanud kogu aeg, et teha kiiremini ja rohkem korraga.
    Siiski on mitu asja, mis võiksid olla palju mugavamad kui seni, mille lahendamise järgi me januneme, kuid millega me siiski piisavalt hästi pole hakkama saanud. Meilid, kalender, parkimine ning mobiil-ID on telefonis iseenesestmõistetavad, kuid pangandus pole sinna veel kohale jõudnud.
    Tehnoloogia selleks on sisuliselt olemas ning töötab, kuid julgus selle edukaks rakendamiseks puudub – lihtsam on sisse töötatud harjumustega päevast päeva ära elada, kui teha tööd selleks, et kaupluses saaks tasuda ilma plastikkaarti või sularaha kasutamata. Kuigi jah – täna me juba teame, et tulevikus kaovad kaubanduskeskustest nii kassad kui kassapidajad. Täpset lahendust siin veel ei ole.
    Suur osa hiinlastest maksab soetatud kaupade ja tarbitud teenuste eest WeChati nime kandva rakenduse vahendusel. Selleks peab oma pangakonto rakendusega ühendama ning kuna miljonid kaupmehed on keskkonnaga liitunud, pole maksmiseks tarvis teha muud kui avada kaupmehe konto ning sellele ülekanne sooritada.
    Tiiger ei hüppa ammu enam
    Eestlasele oleks see nagu Facebook Messengeri kaudu ostukorvi eest tasumine toidupoes. Suurim konkurent WeChatile Aasias on Alipay, mille kaudu saab sõpradele ülekandeid teha, arveid maksta ja isegi korteri eest üüri tasuda. Selle kõrval on Eesti tiigrihüpe kauge minevik, see kiisu on raugastunud – ta tähistab varsti 20. sünnipäeva, kuid kus on tema järglased?
    Visa Europe'i hiljutine uuring väidab, et aastaks 2020 maksab iga viies eurooplane mobiilseadmega. Sinnani on kõigest neli aastat aega – tundub, et läheb kiireks. Selleks, et Eesti inimeste elu mugavaks muuta, et nutiseadmete olemasolul võiks rahakoti mitte ainult koju unustada, vaid sellest suisa loobuda, on vaja kaupmeeste, mobiilsidefirmade ning pankade tihedat koostööd. Loomulikult võimaldab mugavus kõigil kolmel ka rohkem teenida, kuid selles ei ole midagi halba – me kõik oleme nõus reeglina mugavuse eest rohkem maksma, kui ainult keegi seda mugavust pakuks. Ka raha on mugavus, aga alati meil seda ei ole. McDonald’si andmeil on nende keskmise krediitkaardiga maksva kliendi arve 7 dollarit ning sularahaga arveldava inimese keskmine arve 4,50 dollarit.
    Meie, ettevõtjate ülesanne saab olla üks – mitte muuta elu näiliselt moodsaks, vaid tegelikult. Innovatsiooni ei saa teha kampaania korras, seda on vaja teha iga päev. Eesti on siin mõnevõrra laisk olnud. Kirge on vaja. Elada ja luua.
    Autor: Sami Seppänen ja Kaido Saar
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.