Artikkel

    Raivo Vare sõjablogi: põhjused, mis hoiavad Saksamaad Vene gaasikraani küljes

    Pildil Nord Streami gaasijuhtme avamine 2011. aastal. Saksamaa sõltuvus Venemaa energiakandjatest, eriti gaasist, on nii suur, et paiskaks embargo korral Saksamaa majanduse lausa kuni 3%sse miinusesse, kirjutab majandusekspert Raivo Vare.Foto: AFP/Scanpix

    Vene agressioon Ukrainas mõjutab majanduslikult kõiki, Vene gaasist sõltuvad riigid on iseäranis keerulises seisus, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi postituses.

    Eelmises postituses kirjutasin Maailmapanga seisukohtadest seoses Ukraina ja Venemaa majanduse perspektiividega ja nende mõjuga laiemalt maailmas. Kohe järgnes ka IMFi seisukoht, mis hindas Ukraina majanduse kokkutõmbumise määraks 35% ja Venemaa omaks 8,5% ning seejärel, sanktsioonide mõju kasvuga koos, 17% langust juba järgmisel 2023. aastal.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Varjatud pärl börsil: DelfinGroup pakub 8,3% dividenditootlust
DelfinGroupi uus aktsiapakkumine tõotab 8,3% dividenditootlust. Aktsiad tulevad müüki hinnaga 1,09 eurot ja uutel investoritel on õigus saada kvartaalset dividendi juba juunis ning 2023. aasta eest aastadividendi juulis.
DelfinGroupi uus aktsiapakkumine tõotab 8,3% dividenditootlust. Aktsiad tulevad müüki hinnaga 1,09 eurot ja uutel investoritel on õigus saada kvartaalset dividendi juba juunis ning 2023. aasta eest aastadividendi juulis.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soomes läheb karmiks: ehitusest kaob veel 15 000 töökohta
Ehitus on Soomes sektor, kus töökohtade arv on kõige suuremalt kukkunud – nii vähe tööd pakkus see valdkond viimati 25 aastat tagasi, selgus Soome majandusministeeriumi tööhõive ülevaatest.
Ehitus on Soomes sektor, kus töökohtade arv on kõige suuremalt kukkunud – nii vähe tööd pakkus see valdkond viimati 25 aastat tagasi, selgus Soome majandusministeeriumi tööhõive ülevaatest.