Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ÄP: teeme ühest Juhanist kaks Jukut

    Majandusminister Juhan Parts on viimase aasta jooksul sattunud turmtule alla ja tegelikult on ime, et ta on suutnud arvukad rünnakud tagasi tõrjuda ning püsib endiselt ametis.

    Kui probleem oleks Partsis, siis oleks seda lihtne lahendada. Täna Äripäevas avaldatud majandusministri jamade nimekirjast saab teha järelduse, et majandusministeeriumi haldusala on paisunud liiga suureks, et üks minister suudaks selles toimuvat korralikult juhtida.
    Võib vastu väita, et minister ei peagi kõigi allasutustega tegelema, sest nendel asutustel on olemas juhtkond, kes peab vastutama, et asutuse töö toimiks võimalikult hästi. Eelmine aasta aga näitas, et juhid kasutavad pigem eri tegevustesse uppunud ministrit ära. Markantsem näide on maanteeameti juhtkonna lustireisid, aga ka EASi toetusraha üle otsustamine või Estonian Airi suur kahjum.
    Juhan Partsi kiituseks tuleb öelda, et kõigi kolme asutuse juhtkonnas tehti eelmisel aastal muudatused, kuid nende endiste juhtide keedetud suppi tuleb ministril ja ka maksumaksjal helpida senimaani. Majandusministeeriumi haldusala asutuste juhtimisprobleemide ja rohkem või vähem kulukate vigade üks põhjus seisneb selles, et pole kedagi, kes ütleks asutuste tippjuhtidele: „Stopp, võtame korraks aja maha ja mõtleme, kas teie pakutud ideed on ikka kõige mõistlikumad.”
    Riigifirmadel on küll olemas nõukogud, kuid Estonian Airi näitel võib öelda, et aasta tagasi tegutsenud nõukogu ei tulnud oma tööga toime, sest nõukogu liikmetel polnud viitsimist või aega lennufirma tegevusse ja juhtkonna ideedesse süveneda. Võimalik, et sel aastal muutub murelapseks Eesti Energia, kui peaks selguma, et energiafirma tippjuhtide vaimustus USA põlevkivimaardlast läheb ettevõttele maksma kopsaka summa.
    Seetõttu kordab Äripäev ühte oma varasemat ettepanekut. Viime riigile kuuluvad ettevõtted börsile ja jagame nii nende ettevõtete juhtimisvastutust kaasates juhtorganitesse uut kompetentsi. See ei tähenda oluliste riigiettevõtete täielikku erastamist, sest riik ei pea loobuma enamusosalusest. See oleks üks võimalus vähendada majandusministeeriumi vastutusala.
    Teine idee on tõsta mõningad majandusministeeriumi haldusalas olevad asutused kellegi teise haldusalasse. Parts ise tegi sel nädalal ettepaneku, et Eesti Energia, Estonian Air ning raudteel kaubavedudega tegelev EVR Cargo võiksid minna rahandusministeeriumi alla. Toimetus on selle idee osas skeptiline. Meenub Krõlovi valm “Loomade orkester”, kus kehvad pillimehed ümberistumisega asja parandada püüdsid. Rahandusministeerium ei saa praegugi tööpuuduse üle kurta.
    Seetõttu peab toimetus paremaks lahenduseks seda, kui majandus-, rahandus ja teiste ministeeriumide all olevate riigifirmad juhtimine koondatakse ühe asutuse alla. Selle uue organisatsiooni juht võiks kuuluda samuti valitsusse ehk olla minister. Kui pole soovi ministrite arvu suurendada, siis võiks vastukaaluks kaotada ära regionaalministri ametikoha, sest majandusministeeriumi haldusalas olevate asutuste töö mõjutab regionaalarengut rohkem kui praegune regionaalminister oma aparaadiga.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.