Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts pole varas ja ülbik

    Äripäev kirjutas möödunud reedel pikemalt majandusminister Juhan Partsi “ämbriaastast”. Ent ilmselgelt ei ole “ämbrid” Partsile saatuslikuks saanud, pigem on ta oma ministrikohta veelgi kindlustanud.

    Ta on pidevalt pildil ja kuigi foon on kriitiline, pole see enamasti raevukas. Parts on suutnud end päris hästi rünnakute eest kaitsta, leiab ajakirjanik Piret Reiljan. 
    Mis on Partsi fenomen, et ta on rekordiliselt kaua majandusministri ametis püsinud? Lühidalt – ta pole varas. Partsile mõeldes ei kangastu ka läbinähtav valetamine ja varjamine, nii nagu endise justiitsministri Kristen Michali või keskkonnaministri Keit Pentus-Rosimannuse puhul. Mitmete ministrite suhtluses eesotsas peaminister Andrus Ansipiga domineerib pikast võimulolekust toidetud ülbus. Parts pole sellesse tõppe nakatunud, vähemalt väliselt. Kindlasti on Parts vajadusel osav demagoog nagu iga kogenud poliitik, kuid see on paratamatu. Arvestades Partsi sidemeid ja positsiooni, kuulub ta Eesti informeeritumate inimeste hulka. Informeeritus võib olla nõrkus, kuna vaikimisest valetamiseni on lühike samm. Kas nõrkus realiseerub, sõltub Partsist.
    Kui mõelda Partsi haldusalale, ei saa talle ette heita tegevusetust. Üks Partsi paremaid otsuseid oli koos kantsler Marika Priske abiga mullu Swedbanki endise tippjuhi, laitmatu mainega Erkki Raasukese meelitamine oma meeskonda. Võib-olla ongi Raasuke Partsi päästnud – oma renomee ja tegutsemisega tulekahjude kustutamisel. PRi mõttes ja kindlasti ka professionaalselt oli hea käik ka teise lugupeetud tippjuhi, IT-valdkonna ettevõtja Taavi Kotka hiljutine värbamine majandusministeeriumi. Ei meenu, et mõni teine minister oleks hiljuti palganud tipptegijaid ettevõtlusest.
    Kiire tegutsemise näide oli Partsi käitumine maanteeameti eksjuhi Tamur Tsäkko suusareiside skandaalis. Enne kui Äripäeva artikkel ilmuda jõudis, teatas ministeerium ametis järelevalve alustamisest ja on põhjust arvata, et mitte Tsäkko südametunnistus ei sundinud teda loo ilmumise päeval ametist lahkuma, vaid sundija oli Parts. Muidugi ei ole Parts alati kiire otsustaja ja lammutaja. On probleeme, mille puhul on tema taktika võimalikult rahulikult ja ümmarguselt rääkida. Rääkida nii, et otseselt midagi ei ütle. Ebamugavate teemade eest on Parts peitugi pugenud, ka Äripäeva ajakirjanike küsimuste eest on ta püüdnud minema hiilida. Kokkuvõttes on aga Parts vaatamata probleemidele suutnud säilitada ministriameti pidamiseks hädavajaliku väärikuse ja usalduse. Vähemalt minu silmis, vähemalt seni.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.