Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aitab elektriauto ostutoetusest

    Ehkki on kuulda olnud ka võimalusest elektriautode ostutoetuse maksmisega jätkata, peaks edaspidi sellel turul toimima juba toetusevaba konkurents.

    Eesti läheb ajalukku riigina, kus avati kasutamiseks maailma esimene üleriigiline elektriautode kiirlaadimisvõrgustik. Edaspidi võiks aga seal särtsu saamas käivate autode arv kasvada ilma riigi toetuseta.
    Toimetuse hinnangul ei ole põhjust jätkata elektriautode ostmisel ostutoetuse maksmist pärast seda, kui praegu selleks ette nähtud toetusraha otsa saab. Elektriautonduse ots Eestis on piisavalt lahti tehtud, et lõpetada autoturgu moonutava toetuse maksmine.
    Elektriautode ostutoetus on teatavasti üks osa lepingust, mis sõlmiti Eesti riigi ja Mitsubishi Corporationi vahel, et kasutada CO2 kvoodi müügist saadud raha. Sama kvoodiraha eest ehitati Eesti elektromobiilsuse programmi ELMO raames välja ka kiirlaadimisvõrgustik ning soetati avaliku sektori, eeskätt sotsiaaltöötajate käsutusse pool tuhat sama Jaapani firma elektriautot.
    ELMO tõi autod teedele. Ostutoetuse maksmine on kaasa aidanud elektriautode kasutuselevõtule Eestis. Selle abil on lisandunud suurusjärgus pool tuhat autot. Ilma toetuseta vaevalt oleks neid meie teedel nii palju ringi sõitmas. Seega toetusega jätkamise poolt võiks rääkida asjaolu, et see suurendaks keskkonnasäästlike sõidukite lisandumist.
    Samas ei saa ostutoetuse eesmärk olla kõik bensiini- ja diisliautod elektriautode vastu välja vahetada, sest see summa käiks selgelt üle jõu. Piisavalt kriitiline mass elektriautosid võimalike tulevikutrendide teadvustamiseks on programmi käigus aga juba soetatud.
    Ostutoetuse lõppedes senised müüginumbrid ilmselt kahanevad. Teisalt lõpeb toetusega paratamatult kaasnev turumoonutus. Samas areneb elektriautode turg iga päevaga ning enamik autotootjaid üritab sellelgi turul kanda kinnitada. See omakorda tähendab, et konkurents tiheneb, soodustades seeläbi elektriautode odavnemist ka Eestis.
    Moonutab turgu. Tänases põhiloos on juttu sellest, et Eesti populaarseima elektriauto Nissan Leafi hinnad erinevad Eestis ja Saksamaal 5000 euro võrra. Ometi on Saksamaa elatustase meie omast märksa kõrgem ning asi peaks olema vastupidi. Põhjus on lihtne – Eestis makstakse elektriauto ostjale toetust ning ­automüüjal pole põhjust hinda allapoole tuua, kui niikuinii ostetakse. Saksamaal toetust ei maksta ja seal tuleb ostjale rohkem meele järele olla. Mida kauem jätkuks meil toetuse maksmine, seda kauem oleks ka turg nihkes.
    Teiselt poolt näitab ostutoetuse ebaotstarbekust selle maksmine luksusauto Tesla S-mudeli ostjatele. Ühelt poolt on võrdsus ja võrdõiguslikkus hea. Kuna aga selle auto hind algab 60 000 eurost, võib olla kindel, et lõviosa neist oleks omaniku leidnud ka 18 000 euro suuruse toetuseta. Ning selle raha eest oleks saanud siis veel enam n-ö odavate elektriautode soetamist soodustada.
    Loomulikult on keerukas hakata piiri tõmbama, mis marki autole kui palju toetust võiks määrata. Õnneks pole seda vajagi, sest toetusraha saab peagi otsa. Ehkki on kuulda olnud ka võimalusest elektriautode ostutoetuse maksmisega jätkata, on toimetus kindlalt seda meelt, et edaspidi peaks sellel turul toimima juba toetusevaba konkurents. See toob ühtlasi potentsiaalsete ostjate jaoks allapoole mitte ainult Nissan Leafi, vaid ka teiste elektriautode hinnad.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.