Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad keerasid vindi üle

    Mitme ettevõtlusorganisatsiooni välja pakutud mõte kehtestada firmaautode käibemaksustamise muutmise asemel „aus“ ja ühtlane automaks on küüniline.

    Äripäeva hinnangul olnuks ettevõtlusorganisatsioonidest soliidsem jääda konstruktiivsete argumentide juurde emotsionaalselt laetud ja läbimõtlemata ettepanekute tegemise asemel.
    Toimetus mõistab igati ettevõtjate muret autode käibemaksustamise korra muutmise pärast ja toetab ka osa seadusemuudatuse vastu esitatud argumente. Ettevõtjale tähendab see seadusemuudatus tõepoolest lisakulusid ning senisest keerulisemat tõendamiskohustust. Kuid üleüldise automaksu väljakäimine jätab ettevõtlusorganisatsioonidest kättemaksuhimulise mulje: et kui juba meie rahakoti kallale minnakse, siis võtke parem kõigilt ühepalju, et palgatöötaja ometigi ettevõtjast vähema kuluga ei pääseks.
    Maksumuutusel peab olema eesmärk. Jah, riigipoolsete selgituste hulka autode käibemaksustamise muutuse vajalikkuse kohta on sattunud hulgaliselt ebakorrektsust. Rahandusminister Jürgen Ligi lendu lastud sõna “kaabakad” tegi üritusele kahju rohkem, kui kõik mõistlikud põhjendused kokku siluda jõudsid. Oleme aga varemgi juhtkirjas välja öelnud, et seadusemuudatus lahendab olulist probleemi: hulk ettevõtjaid esitab isiklikke väljaminekuid ärikuluna, pettes niimoodi riiki.
    Riik ei pea tolereerima olukorda, kus paljudel ettevõtetel pole mingit käivet, küll aga on auto, ja maksma käibemaksu tagasi neile, kes seda tegelikult saama ei peaks.
    Samas on maksumuudatuse plaanist suuresti läbi kumanud soov lappida riigieelarvet, mis on paraku prevaleerinud viidatud probleemi lahendamise ees.Automaksu väljapakkumine kõnealuse seadusemuudatuse asemel nimetatud probleemi ei lahenda, ehkki riigieelarvet toidaks küll. Automaksu kehtestamise debatt, kui see Eestis kunagi tõsiseltvõetavana peaks tekkima, peaks lähtuma hoopis teistest eeldustest ja pidama silmas põhilist: iga uus maks peab ühiskonnas ka õiglane tunduma.
    Praegune valitsus on öelnud, et automaksu ei kehtesta, ning isegi varem selle mõttega mänginud sotsid on sel teemal üsna vaiksed olnud. Äripäev uut maksu mõistagi ei toeta, sest oleme alati pooldanud õhukest riiki ja võimalikult väikest maksukoormust.
    Uut maksu ei tasu kurjalt lauale lüüa. Uus maks pole jokker, mida halva mängu juures head nägu tegemast keeldudes vihaga lauale lüüa. Pigem saavutasid ettevõtlusorganisatsioonid selle kaardi kasutamisega soovitule vastupidise eesmärgi: mõistmine ühiskonnas nende tegevuse ja eemärkide suhtes ei suurene, vaid pigem väheneb. Oluliseks siinkohal osutub pigem motiiv (viha, kättemaks), mitte ettepanek ise.
    Vaevalt mõtlevad EVEA ja teised ettepanekule alla kirjutanud ettevõtjate katusorganisatsioonid ise automaksu kehtestamise juttu täie tõsidusega. Kui kehtestamiseks läheks, räägiksid nad teist juttu. Tõenäoliselt soovivad nad pigem näidata, kui absurdne on autode käibemaksustamise seadusemuudatus, soovitades selle asemel midagi veel absurdsemat. Ent tehtud ettepanek elab oma elu edasi ka siis, kui selle konteksti ei mäletata või ei tunta. Mujal maailmas võib see päris kummaline paista: on üks riik siin maamuna peal, kus ettevõtjad soovitavad riigil automaksu kehtestada.
     
     
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.