Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prantslased panevad päikesepaneelid asfaldi alla

    Kui praegu on päikesepaneelid katusel tavapärane nähtus, võivad paneelid jõuda ka asfalti alla.Foto: epa

    Prantsusmaa energiaettevõtte Bouygues tütarettevõte Colas on nõuks võtnud asfaltteedele uue elu anda ning paigutada sinna alla päikesepaneelid, mis hakkavad energiat tootma.

    Colas arendas välja päikesepaneelid, mida saab panna asfaldi alla ning mis on nii tugevad, et ei lähe katki ka juhul, kui sealt 18rattaline veok üle peaks sõitma, kirjutab Bloomberg.
    Pärast üle viie aasta kestnud uuringuid on ettevõte nüüd valmis paneelid käiku laskma ning plaanib need paigaldada maailmas 100 teelõigule. Laiemasse kasutusse peaks tehnoloogia jõudma juba 2018. aastal.
    “Tahtsime anda teedele teise elu,” kommenteeris Colas’ tehnoloogiajuht Philippe Harelle, tuues näiteks farmid, kus omanikud on katnud suure osa maa-alast päikesepaneelidega, kuid kus sõiduteedel teisene kasutus veel puudub.
    Kuna päikesepaneelide hind aina langeb, on paljud ettevõtted hakanud neid ka muudes valdkondades kasutama. Näiteks avaldas Tesla investoritele üllatuseks läinud kuul, et lõi katusesindli, mis teenib ka päikesepaneeli eesmärki. Päikesepaneelidest kõnniteedesse paigaldamisse on rääkinud ka Rootsi ettevõte Scania ning USA firma Solar Roadways.
    Testteed tulevad
    Colas’ teatel on asfaldialused päikesepaneelid üsna sarnased nendega, mida paigaldatakse katusele. Küll aga kaetakse need paneelid omakorda mitmekordse plastikkihiga, mis väldib paneeli purunemist, kui rasked sõidukid neist üle vuravad. Elektrijuhtmed ning muu taoline on paigaldatud tee sisse.  
    Lühikest, kilomeetrist lõiku hakati ehitama juba möödunud kuul Prantsuse külas Tourouvre’is. Kokku paigaldatakse tee sisse 2800 ruutmeetrit päikesepaneele ning nende elektritootmise tippvõimsus peaks olema 280 kilovatti. Külas elab 5000 inimest ning arvutuste kohaselt peaksid paneelid tagama kogu külale aastase elektrivarustuse.
    Ettevõtte sõnul maksab praegu ruutmeetri päikesepaneelide asfaldi alla panek ning süsteemide hooldus umbes 2000-2500 eurot. Küll aga on ettevõte lubanud, et juba aastaks 2020 peaks hind märkimisväärselt langema ning vahe traditsiooniliste ehk katuse päikesepaneelide ülalpidamisega on pea olematu.
    Ettevõtte sõnul valmib teine testtee elektriautode laadimiseks ning kolmas peaks aitama ülal pidada vesinikutehast. Päikesepaneelidega testteed rajatakse Kanadasse ja USAsse, tehnoloogia peaks levima ka Euroopa Liidu riikidesse.
    “Peame toodet testima erinevates kliima- ja liiklustingimustes,” selgitas Harelle. “Meie eesmärk on leida, missugused on toote limiidid. Praegu kardame, et lumekoristuse korral võib tekkida probleeme,” arutles ta.
    Analüütikud on aga mõnevõrra skeptilised. On välja toodud, et paneelide ühenduskohad võivad olla tehnoloogia kõige problemaatilisem pool, samuti leitakse, et kogu süsteem on liiga kallis ning inimesed ilmselt eelistavad traditsioonilisi katusel päikesepaneele.
    “Oleme näinud, et päikesepaneele integreeritakse erinevatesse kohtadesse, näiteks akendesse ja autokatusele. Seda kõike tänu paneelide hinnalangusele,” kommenteeris Bloombergi analüütik Pietro Radoia. “Samas ma ei usu, et teedel see asi eriti minema hakkab, kui just paneelide jaoks vaba põllumaa otsa ei saa,” jäi ta kahtlevaks.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.