Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veebimaksete uus kuningas on sündinud

    Veebimaksete idufirma Stripe on saavutanud kiiresti üüratu edu, mis peaks köitma börsifirmade PayPali ja Square’i investorite tähelepanu.

    Stripe on värske finantstehnoloogia (fintech) ettevõte, mis laseb ettevõtetel veebis võtta vastu erinevas vormis makseid. Lisaks Stripe’ile on ametlikult erakätes fintech-ettevõtted nagu Adyen ja WePay, kuid tarbija harjumuste muutustest üritavad kasu lõigata isegi suuremad ja tuntumad börsifirmad nagu PayPal ja Square. 
    Praegu peetakse Stripe’i fintechi-maailma üheks säravaimaks tegijaks. Mullu 5 miljardi dollari peale hinnatud firma suutis oma turuväärtuse aastaga ligi kahekordistada, 9,2 miljardi dollari peale.
    Uudis Stripe’i rahakaasamisest ja hiiglaslikust turuväärtusest tuli musta reede paiku, mis tõestas, et e-kaubandus on olulisem kui kunagi varem. Ühendriikide riikliku jaekaubanduse föderatsiooni andmeil külastas mustal reedel poode 99 miljonit ostlejat. Veebis oli ostlejaid 109 miljonit.
    Mustal reedel tellisid inimesed Ühendriikides kokku 3,34 miljardi dollari eest kaupa, mis Adobe Digital Insightsi teatel on 22% rohkem kui 2015. aastal. Kasv on kiirenenud, sest 2015. aastal kasvas veebimüük aastases võrdluses vaid 11%. Kasvule aitab kaasa mobiilseadmete laialdasem levik. Mustal reedel tehti 36% kõigist veebitellimustest mobiilseadmega ning 55% kogu e-kaubanduse veebiliiklusest tuli mobiilseadmetelt.
    Tänavu pole olnud viimaste aastate valguses kõige parem aasta idufirmadele, sest riskiinvestorite vaimustus on raugenud ja investeerimisel on oldud ettevaatlikumad. Asjatundjate sõnul näitab Stripe’i rahakaasamine, et see konkreetne sektor on nõudluses ja investorid näevad veel palju ruumi kasvuks.
    Peidetud väärtus PayPalis
    Stripe’i lähim konkurent oli idufirma Braintree, mille PayPal ostis 2013. aastal 800 miljoni dollari eest. Firma sõnul haldasid nad toona 12 miljardi dollari väärtuses makseid aastas ning tänavu ütles, et 2015. aastal oli see summa juba 50 miljardit. Stripe pole enda numbreid avalikustanud, kuidas The Wall Street Journali allikate sõnul liginevad Stripe’i numbrid Square’i omadele, mis kõige viimases kvartalis haldas 13,2 miljardi dollari väärtuses makseid. Kõik kolm ettevõtet on üsna võrdse tehingute mahuga.
    PayPali praegune turuväärtus on umbes 47 miljardit dollarit ning kuna firma ei avalikusta Braintree numbreid, siis täpselt ei tea, kui palju on firma väärtusest PayPali sisse hinnatud. Omistades Stripe’i hiljutise raundi valuatsiooni Braintreele, siis firma väärtus võib vabalt olla üle 10 miljardi dollari. Ärme unusta, et PayPalil on veel populaarne Venmo rakendus ja OneTouch teenus, mis võivad tervikuna PayPalist üsna atraktiivse aktsia teha, kui turg pole päris adekvaatselt hinnanud Braintree ja Venmo osalust PayPali turuväärtuses.
    Stripe’i puhul on meie ehk avalikkuse suurim mure endiselt teadmatus, kuidas nende ärimudel erineb Square’i või PayPali omast kasumlikkuse või kasvu väljavaadete poolest. Analüütikud on lubanud hakata Stripe’i põhjalikumalt uurima, kuid seni pole ma ühtegi märkimisväärset analüüsi veel leidnud.
    Võtmesõna on kasv
    Stripe on ise öelnud, et nad erinevad teistest maksefirmadest seetõttu, et nad pakuvad põhjalikumat tehnoloogilist infrastruktuuri, mistõttu nad on nii-öelda hübriid tarkvara ja maksete ettevõte, mida investorid peaksid ka teistmoodi hindama.
    Firma kõrge turuväärtus ja edu eraturul on mõistagi tekitanud ka sahinaid börsidebüüdist. Stripe’i juhtkond pole sellele kordagi isegi vihjanud mitte, kuid kui turg peaks järgmisel aastal Trumpi vedamisel rallima ja Snapchati omanikfirma Snap teeb eduka debüüdi, oleks rumal välistada Stripe’i saamist avalikuks ettevõtteks.
    Tänavu prognoositakse, et üle maailma tehakse mobiilseadmetega 620 miljardi dollari väärtuses makseid, mis 2019. aasta lõpuks tõuseb juba 1,08 triljoni dollarini ehk 38%. Isegi kui Stripe suudab enda turuosa praegusel tasemel hoida (enamik analüütikud on arvamusel, et nad kasvatavad turuosa), siis firma käive võib 2019. aastal tõusta ligi 800 miljoni dollarini. Tõenäoliselt alistavad nad miljardi dollari piiri oluliselt varem.
    Sellest ei saa kuidagi üle ega ümber – online-maksed muutuvad järjest tähtsamaks ja selles sektoris on kõvasti ruumi kasvuks. Stripe oleks kindlasti üks väga huvitav investeering börsiinvestoritele, aga seni, kuni nad veel idufirma staatuses on, soovitan ma uurida PayPali aktsiat. Venmo ja Braintree tõttu võib seal palju potentsiaali peidus olla.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.