Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kübersõda kahe ootamatu vaenlase vahel

    Wal-Marti töötaja paneb Chigaco filiaalis kaupa välja.Foto: Bloomberg

    Tänapäeval on kogu elu kolimas või juba kolinud internetti - suhtlus, kaubandus, isegi sõda. Seni vedas kaubandussektoris revolutsiooni Amazon.com, kuid nüüd on talle kõrvale tõusmas vana kaubanduse valitseja - maailma suurim jaekaubanduskett Wal-Mart Stores.

    Läinud nädalal avalikustas Wal-Mart esimese kvartali majandustulemused ja firma sai uhkeldada lausa 69% suurema e-kaubanduse käibega. Number jättis kaugele maha Amazoni ja kodumaise suurrivaali Targeti esimese kvartali interneti jaemüügi kasvunumbri.
    Wal-Mart alustas veidi üle aasta tagasi agressiivselt enda e-kaubandusharu arendamist ning läinud kvartali tulemused on seni selgeim signaal, et hiigelsuurte poodidega tuntud jaemüüja on internetis edu saavutamas. Wal-Marti kodulehel on üle 50 miljoni toote, uue kvartaliga on lisandunud 15 miljonit toodet. Populaarsust kasvatab ka üle 35dollariste ostude kahe päevaga tasuta kojuvedu.
    “Äkki on Wal-Martist saanud Amazoni põhikonkurent, tegemist pole enam killustunud grupiga,” kommenteeris Bloombergile konsultatsioonifirma A.T. Kearney partner Greg Portell.
    Wal-Mart teenib endiselt enamiku kasumist ja käibest traditsioonilisel viisil ehk müügisaalis, ja sel rindel läheb ka hästi. Firma jaoks üliolulisel koduturul kasvas võrreldav müük aastaga 1,4%, külastatavus tõusis 1,5% ning tegu oli 11. järjestikuse kvartaliga, kui koduturul müük kasvas.
    Värske veri idufirmast
    Kuigi 1,4% pole uhke number, on kasv iseenesest juba saavutus. Wal-Marti paljud konkurendid on hädas. Üks suuremaid rivaale Target teatas 1,5% kukkunud käibest - neile oli see neljas järjestikune negatiivne kvartal. USA jaemüüjad sulgevad sel aastal rekordtempos poode just e-kaubanduse tõusva populaarsuse tõttu.
    Wal-Mart ostis läinud aastal 3,3 miljardi dollari eest e-kaubanduse idufirma Jet.com ning Wal-Marti tegevjuht Doug McMillon määras Jeti kaasasutaja Marc Lore'i juhtima firma e-kaubandusharu. Jeti ostmise järel on Wal-Mart tooteportfelli laiendamise nimel eri sektoritest üle võtnud ridamisi väiksemaid e-kaubanduse idufirmasid.
    “Kliendid esitavad üha enam korduvtellimusi ja kulutavad rohkem,” kommenteeris tulemuste järel Lore. “Üle võetud firmad aitavad välja ehitada meie toodeteportfelli ja annavad teavet valdkondades, kuhu on raske sisse murda.”
    E-kaubanduse edu toetub ka toiduainete müümisele, sest see toob juurde uusi kliente ning juhtkonna sõnul on need tavaliselt noored pered, kes ei taha lastega poes seigelda. Uuringufirma InfoScout andmeil omab umbes 42% Wal-Marti regulaarsetest klientidest Amazon Prime'i tellimust. 
    Hinnasõdade ajastu
    Wal-Mart pingutab täiel rinnal, et muuta imagot ja olla rohkem kliendi- ning töötajasõbralik, kuid kõigel on hind. Esimese kvartali kulud kasvasid tuludest kiiremini, kuigi firma lubab aasta jooksul sellele trendile lõpu teha.
    Lisaks Internetile proovib Wal-Mart parandada ka tavalist poeäri, pakkudes klientidele lühemaid järjekordi, puhtamaid poode, rohkem värsket toidukraami ning laiemat tootevalikut. Lisaks tõstab firma töötajate palku ning parandab töökeskkonda.
    Kuigi e-kaubandus on oluline ja pälvib palju tähelepanu, on traditsiooniliste poodide käekäik Wal-Marti jaoks endiselt ülioluline, sest sealt teenitakse käibe- ja kasumienamik. Võrreldav toidukaupade müük oli esimeses kvartalis kolme aasta parim, sest deflatsiooniline surve on alanenud.
    USA suured toidkaupade müüjad on pidanud viimastel aastatel massiivseid hinnasõdasid, põhjuseks toiduainete ja -kaupade deflatsioon. Olukord on endiselt pingeline, sest Saksa supermarketite jaekett Lidl alustab juuni keskpaigast üliagressiivset laienemiskampaaniat USA idarannikul ning see paneb muretsema hulga sealseid suuri jaekette.
    Kallivõitu aktsia ootab paremaid päevi?
    Tulles Wal-Marti aktsia juurde, pole siin pilt väga selge. Aktsia kaupleb praegu 78 dollari ümber ehk väga lähedal oma 52 nädala tipule ning on umbes 10 dollari kaugusel kõigi aegade tipust 2015. aasta alguses.
    Ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) on 17,0, mis näitab, et aktsia pole otseselt kallis, aga seda ei saa pidada ka odavaks. Aktsiat katva 36 analüütiku keskmine hinnasiht on 77,5 ehk aktsia on juba üle selle piiri. Nendest analüütikutest 20 soovitab aktsiat hoida, 12 osta ning neli müüa.
    Kui Wal-Mart ei oleks e-kaubanduses tegev ja nii edukas, siis ma ei kahtleks hetkekski, et seda aktsiat tuleks müüa. Küll aga võib nende muljetavaldav veebiedu meelitada investoreid aktsiat kallimaks ostma, sest Amazonile pole USAs tõsiseltvõetavat konkurenti tekkinud. Kui Wal-Mart selle tühimiku tõepoolest täidab ja suudab kvartalist kvartalisse näidata veebimüügi kasvu, siis mul pole kahtlustki, et aktsia teeb uue kõigi aegade rekordi.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kuidas ikkagi rikkaks saada? Miljonärid ise annavad nõu
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.