Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kundede teenindamisel ära tee ühtki kompromissi

    Äripäeva juhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Äripäev jagab turundusekspertide veendumust, et digiajastul aitab läbi lüüa põhimõte: klient ja tema rahulolu peavad olema ettevõtte jaoks alati esikohal.

    Esiteks halb uudis – Eesti kliente löövad siinsetelt poodidelt järjest enam üle välismaised konkurendid, sest nad suudavad pakkuda suurt valikut ja odavat hinda. Õnneks on ka hea uudis – sellele saab vastu seista. Klientide teenindamisega.
    Kompromissitu, lausa äärmuslik kliendikesksus on teeninduse uus aste, et digiajastul läbi lüüa. See tähendab põhimõtet, et kunde ja tema rahulolu on ettevõtte jaoks alati esikohal. Eranditeta.
    Ehkki see kõlab elementaarselt, pole päris elu nii ilus. Seda tõestavad näiteks turuliidrid, suurfirmad, kes võiksid eeskujuks olla – kodupangal võtab tülikale küsimusele vastamine päevi, poes eelistab teenindaja sisenenu soovide uurimise asemel Facebookis surfata või tuleb kliendil ise kauba järgi sõita teise linna otsa.
    Digiajastu muutused
    Kõige olulisema asjana rõhutasid eelmisel nädalal Saku Suurhalli pooltuhat Eesti turunduse helgemat pead koondanud turunduse aastasündmusel Password 2015 nii siinsed ettevõtjad kui välisvisionäärid: digitaliseeruv maailm muudab ka klientide harjumusi.
    Kunde muutub järjest nõudlikumaks selle osas, kuidas temaga suheldakse ning temalt raha välja meelitatakse. Selle taga on info levimine – üha enam ostetakse tooteid ja teenuseid ka piiri tagant ning sealsed eesrindlikud lahendused mitte ainult ei levi ka siia, vaid hea ja meeldiv kogemus võetakse standardiks.
    See oht aga loob ka võimalusi, eriti väikefirmadele. Kohmakatel ja hiiglasliku kliendibaasiga suurfirmadel on sisse töötatud süsteeme keeruline muuta, individuaalsuse asemel saavad kõik ühe puuga. See aga on võimalus turgu nö häirima tulevale ärile, mis saab kliente üle lüüa. Samuti võib teenindusest saada siinsete müüjate konkurentsieelis välisfirmade ees. Kui piiri tagant tellitakse paljuski raha pärast, siis hinnal põhinev suhe on lühiajaline – klient kaob kohe, kui ilmub keegi veel soodsamate tariifidega. Emotsionaalselt sõlmunud suhtumine ärisse hääbub aeglasemalt.
    Kõigepealt saab kandu näidata kiiruses, nii päringute kui pakkide puhul. Näiteks saab võtta eesmärgi, et kunde küsimused saavad vastuse tunni aja jooksul või et tarneaeg on lühem kui teisel samas vallas.
    Teine võtmesõna on teenuse kasutamise lihtsus. E-kaubanduse puhul on kliente peletanud kõhklused, kuidas uut moodi ostlemine töötab – kas ikka tulevad õiged kaubad, kas tagastamine on lihtne ning tarne kiire. Maailma tuntumaid veebipoode Amazon ja mitmed muusikapoed lahendavad selle probleemi kliendi vaatenurgast lihtsalt – alati kliendi kasuks. Kui firma saadab näiteks valed tooted, siis ei pea neid hakkama tagastama, vaid õige kaup pannakse kiiresti teele ning eksimus jääb kliendile "lepituseks". Nähes, et uus normaalsus on jamavaba, lahtub ka skeptism.
    Ületa ootusi. Kolmas samm on ootuste ületamine. Keskmine tase pole kliendiliim, vaid elementaarsus. Sihiks peaks võtma mitte vaid lubaduste täitmise, vaid ootuste ületamise.
    Lihtne on teisi kopeerida, aga kuidas leida oma häid ideid? Tehnoloogiavisionäär Rudy De Waele ja siinne ettevõtja Linnar Viik soovitavad ettevõtetel uue otsimiseks planeerida nii raha kui aega: iga 7. euro turunduseelarvest ning iga viies päev peaks minema ideede leidmisele ja uue katsetamisele.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.