Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustuse raha tuleb jagada eetiliselt

    Foto: Anti Veerma

    On ülim aeg aru saada, et riigi tagant maksuraha varastades näppame me iseenda taskust.

    Autode müügi- ja teenindusettevõtete liit AMTEL kahtlustab, et liikluskindlustusseltsid eelistavad oma kasumi maksimeerimiseks autode remontimisel teha pahatihti koostööd ümbrikupalga maksjatega. Kindlustusseltsid probleemi ei näe – kuni maksuamet ei ole kedagi vahele võtnud, kehtib süütuse presumptsioon ja kõik on legaalne.
    Äripäev leiab, et maksudest kõrvale hoidmine on sisuliselt vargus meie kõigi ühisest taskust ning teadlik varastatud kauba ostmine ei ole mitte üksnes ebaeetiline, vaid ka rumal.
    Veel kümmekond aastat tagasi oli Eestis aeg, mil kvaliteetsemat autoraadiot ööseks sõidukisse naljalt maha ei jäetud, sest tõenäosus hommikul purustatud aknaga rüüstatud auto leida oli suur. Varastatud autoraadiote äri õitses ning nurgatagusest pandimajast võis ära viidud aparaadi asemele soodsalt samasuguse hankida. Küllap käisid populaarsemad raadiod mitu tiiru pandimajast läbi, enne kui mõne hoolsama omaniku kätte pidama jäid.
    See hämarilma nuumav ahel ei oleks olnud võimalik, kui autoomanikud ei oleks teinud teadlikku valikut kahtlase pärituoluga, kuid odavama raadio kasuks. Lõpuks tuli sel moel varastatud aparaati võib-olla küll mitu korda teise samasugusega asendada.
    Teadlikult maksude maksmisest hoiduva teenusepakkuja eelistamine ausale ettevõtjale on samasugune varga kukru täitmine, mis lubab küll lühiajalist kasu, kuid lõppkokkuvõttes kujuneb palju kallimaks. Igaüks meist kasutab neid hüvesid, mida maksurahaga luuakse – riigi tagant varastades näppame iseenda taskust. Selle arusaamiseni jõudmata pole meil ennast mõtet Skandinaavia riikidega võrrelda.
    Partneritele saab esitada tingimusi
    Liikluskindlustus on kõigile sõiduki omanikele kohustuslik kulu ning selle raha jagamine peab olema ka sellevõrra läbipaistvam ja eetilisem. Kindlustusfirmad nendivad, et ei saa võtta vastutust, kui mõni nende koostööpartneritest korralikult makse ei maksa. Kuid nad saavad koostööpartnereid valides seada neile tingimusi ning miks mitte seada üheks tingimuseks maksuameti tõendit maksude tasumise kohta?
    Eelistades lühiajalise kasumi maksimeerimise eesmärgil odavamat, ümbrikupalga maksjast remonditöökoda, solgitakse turgu ning sunnitakse ka aus ettevõtja konkurentsis ellujäämise nimel maksudega trikitama. See aga on allakäiguspiraal, mis kinnistab ühiskonnas mõtteviisi, et maksude maksmisest hoiduda ongi hea ja õige. Kui keegi makse ei maksa, siis kes maksab päästjate, politseinike, õpetajate ja arstide palga?
    Ümbrikupalkade probleemi on endale teadvustanud ka maksuamet. Ameti peadirektor Valdur Laid nentis hiljutises intervjuus, et Eestis saab kas täielikult või osaliselt ümbrikupalka iga 12. inimene ning see ongi maksuametnike jaoks praegu põletavaim teema. Maksuamet on seadnud eesmärgiks vähendada ümbrikupalga saajate hulka nelja aastaga poole võrra.
    Kindlasti on maksuametil võimalik oma tööd tõhusamaks muuta, kuid tõeline muutus maksukäitumises algab ühiskonna mentaalsuse muutumisest. On ülim aeg jätta seljataha kroonu- ja nõukaaegne arusaam, et riik on võõras võim ja selle petmine on kui mitte just kiiduväärt, siis vähemalt andestatav tegevus.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.