Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroga koos ka uus veebistrateegia
Juba mõnda aega on meil käibel Euro ning vaatamata pidevale sisemistele teisendustehetele maksmisel oleme suhteliselt rahulikult lülitunud ümber uuele rahale. Tegelikult pole see ainuke muudatus, mis meie ümber on toimunud, kirjutab tänases Äripäevas Flymont Digital Agency tegevjuht Rode Luhaäär. Siinkohal pööraksin pilgu meid ümbritsevasse digitaalsesse maailma.
Ka Internetis toimuvad arengud tunduvad uued, samas tasuks teadvustada, et veebilehekülgi oleme kasutanud juba üle 15 aasta, mistõttu kaua kasutusel olnud lehed võivad uuenduskuuri vajada. Online kommunikatsioon on viimastel aastatel muutunud niivõrd palju, et mõistlik oleks uue pilguga läbi vaadata kogu ettevõtte kuvand veebis, et kasutajaskonnaga kaasaegselt suhestuda.
Kuna areng on olnud niivõrd kiire, siis oleks juba mõni aeg tagasi olnud tarvilik võtta aega strateegia läbi vaatamiseks ja miks mitte seda teha nüüd meie kena uue ühisrahaga kaasnenud muutuste taustal. Digitaalsete võimaluste vaatenurgast on eesolev aasta suhteliselt aktiivne, seda ühelt poolt seetõttu, et ettevõtted suurendavad eelarve ridu, mis on seotud internetiga, aga teisalt ka seetõttu, et meieni hakkavad jõudma mitmed uued trendid ja lahendused.
Näiteks Facebooki tehtud investeeringud lubavad arvata, et võime oodata selle võrgustiku võimaluste olulist suurenemist. Ka selle looja on ütelnud, et Facebook kõige enam lakkamatult arendatav suhtlusplatvorm. Viimase all antakse mõista, et antud portaalile tuleb mitmekülgset tehnilist lisa, mis võimaldab meil võimalik üha rohkem erinevaid veebi toiminguid teha Facebooki abil. Kuigi hetkel on mitmed võimalused veel entusiastide pärusmaa, saab juba hetkel oma veebileheküljele lisada mitmeid Facebooki arendatud komponente nagu kommenteerimise väljad või jagamise nupud, mille kaudu on võimalik infot sotsiaalvõrgustikesse kiirelt jagada.
Kindlasti on üheks märksõnaks ka mobiilsed seadmed kuna nende aplikatsioonide tarbimine ning üldse veebi kasutatavus läbi nende on oluliselt suurenenud. Kui mõni aeg tagasi avastasid kõik ettevõtted, et nad peavad omama Facebooki lehekülge, siis usun, et sellel aastal leiavad nii mitmedki firmad, läbi mobiilsete seadmete personaalse tee inimesteni. Seega lisaks veebileheküljele ja sotsiaalvõrgustikele saab peagi harjumuspäraseks veebi kasutamine läbi mobiilsete seadmete, mistõttu oleks hea kui koduleheküljest oleks ka mobiili versioon.
Seega muutmist võib vajada nii visuaalne, sisuline kui ka tehniline külg. Arvan, et tuleks korraks leida aeg vaatamaks erinevatele digitaalsetele väljunditele uue pilguga ning võtta uusi suundi.