Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksutõus teeb reklaamifirmadele liiga

    Kui linn tahab välimeediareklaamitegevuse pealt teenida, siis võiks ta pigem omalt poolt välja töötada nutika mehhanismi selle valdkonna aktiveerimiseks. Muidu hirmutab järjekordne hinnatõus kliendid ära ning aasta kokkuvõttes leiab linn, et laekunud summad on oodatust kõhnemad.

    Reklaamimaksu tõstmise all kannatavad eelkõige välimeediafirmad ja nende kliendid. Kui Tallinn viimati, 2009 reklaamimaksu tõstis, siis mäletamist mööda oli tulemuseks see, et linn teenis reklaamimaksult vähem, kui oli teeninud eelneval aastal madalama reklaamimaksuga. Hinna tõustes hakati välimeediat pidama liiga kalliks, jäädi äraootavale seisukohale ning enne kui muudatusega jõuti harjuda, oli välimeediale planeeritud eelarve juba teistesse meediumidesse (trükimeediasse või telesse) viidud.
    Nüüd võib välimeediat tabada sama saatus. Samuti võib välimeedia osaliselt tänavatelt kolida sisetingimustesse, mille pealt linnal teenimise võimalus puudub. Veel võib juhtuda, et kampaaniad muutuvad lühemaks (neljanädalaste kampaaniate asemel piirdutakse kolme või kahe nädalaga) ja hakatakse kartma suureformaadilisi välimeediapindu, sest reklaamimaksu arvestatakse ruutmeetrite pealt.
    Kannatajad on eelkõige välimeediafirmad, sest nende pakutav teenus muutub suuremahuliste välimeediakampaaniate puhul tuntavalt kallimaks. Ja loomulikult kannatab klient (reklaami tegev firma), sest tal tuleb reklaamitegevus uue pilguga üle  vaadata – kas sellist täiendavat kulu üldse kannatab teha või tuleb midagi uut välja mõelda.
    Reklaamimaksu tõstmisega tehakse liiga teatud grupile välimeediafirmadele, kes püüavad oma äri edendada nagu kõik teised. See on ebaõiglane, võrreldes nende välimeediaformaate haldavate firmadega, kes ei pea reklaamimaksu maksma. Tulemuseks on, et reklaamijale muutuvad atraktiivsemaks reklaamimaksuvabad pinnad (sest neid on võimalik odavamalt müüa)  ning kõik teised meediatüübid (online, TV, raadio ja print), kus sellist reklaamimaksu ei rakendata.
    Välimeediasse on tänavu esimese poolaastaga viidud vähem eelarvet kui eelmisel aastal sama ajaga. Eriti suur oli erinevus esimeses kvartalis, mille võis osaliselt põhjustada 1. jaanuarist kehtima hakkanud uus (0,4 eur/m2) reklaamimaks. Varsti on näha, millise tulemuse teeb välimeedia võrreldes teiste meediumitega sellel aastal. Tallinna eeskujule võivad järgneda ka teised omavalitsused, kes peavad loomulikuks pealinna eeskujul reklaamimaksu tõsta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA turg lõpetas aprilli languses, kuid kanepiaktsiatel oli võidukas päev
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.