Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Gasell: Võsasalu – efektiivne ja usaldusväärne metsamajandus vajab pidevaid investeeringuid

25. veebruar 2016, 13:00
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160225/CM/160229899/AR/0/AR-160229899.jpg

Metsakinnistuste, raieõiguste ja metsamaterjali ostuga tegelev Võsasalu OÜ sai alguse 2009. aastal ühest Belarusi metsatraktorist. Täna töötab ettevõte viie harvesteri, forvarderi ja metsaveoautoga ning uuendab pidevalt oma masinaparki, et nende amortisatsioon arengule ja efektiivsusele jalgu ei jääks.

Võsasalu OÜ ärimudel on nagu paljudes teistes metsaga tegelevates ette­võtetes ehitatud üles teenuse pakkumise ning raieõigusete ja metsakinnistute ostmise peale.

Ettevõtet juhivad kaks omanikku Heiti Kala ja Ants-Endel Sõrra. Heiti Kala on Võsasalu OÜ selgroog, kes on metsas vara­valgest hiliste õhtutundideni ja hoolitseb selle eest, et nii masinatel kui ka meestel oleks kõik tööks vajalik olemas. „Sõrme peab kogu aeg pulsil hoidma, muidu efektiivsus langeb,“ ütleb ta ise.

Raieõigusi ostab Võsasalu OÜ peamiselt eraisikutelt. „Meie kliendid leiavad meid kas läbi lehekuulutuste või inimeste kaudu, kes meiega on koostööd teinud. Meil ei istu kontoris müügimehi, kes valimatult metsaomanikke läbi helistavad ja neile puru silma ajavad. Metsas on peamine usaldus. Kui kokkulepetest kinni ei peeta ja jamasid korraldada, on see äri lühiajaline. Kuna Eestis on täna jätkuvalt tunda 90ndate metsaäri käekirja, kus inimestelt üritatakse praktiliselt tasuta mets kätte saada, on enamik inimesi väga umbusklikud. Iga metsamüügitehingu juures peab kindlasti metsaomanik väga põhjalikult uurima, kes on ostja. Ei tasu jääda uskuma tundmatu ettevõtte ilusat juttu, sest siis võib juhtuda, et omanik saab kätte vaid kaduvväikese osa oma metsa tegelikust väärtusest,“ selgitab Võsasalu OÜ juhatuse liige Ants-Endel Sõrra.  

Oma usaldusväärsuse tõestamiseks ning ostjate kindlustundele mõeldes järgib Võsasalu OÜ oma igapäevases tegevuses vastutustundliku metsamajandamise põhimõtteid. Täna on ettevõttel PEFC ja FSC tarneahela sertifikaat, mille omanik aitab oma tegevusega toetada keskkonnasõbralikku, sotsiaalselt õiglast ja säästvat metsamajandamist. Samuti on alustatud FSC (Forest Stewardship Council) metsamajandamise grupisertifikaadi taotlemist, mis näitab, et metsamajandaja tegutseb sotsiaalselt õiglasel, majanduslikult elujõulisel ja keskkonnasõbralikul viisil. FSC metsamajandamise sertifikaadiga plaanitakse katta kõik metsad, milles Võsasalu OÜ on omandanud raieõiguse. See lisab metsaomanikule kindlustunnet, kuna tema metsa majandatakse rahvusvahelise standardi järgi, millega kaasneb range kontroll.

Võsasalu OÜ on läbi aastate teinud koostööd enamiku Eesti suurte puiduettevõtetega, samuti on töösuhe tihe Riigi Metsamajandamise Keskusega (RMK). Täna on suuremateks koostööpartneriteks RMK, Lemeks Viru AS, Tornator Eesti OÜ ning Forestex Tartu OÜ, läbi kelle jõuab puit paljudesse kohalikesse saeveskitesse.

„Väga olulised on meie jaoks RMK lepingud, tänud millele oleme kasvanud viimastel aastatel jõudsalt. Senimaani on Võsasalu OÜ hoidnud töömahu 60% RMK ja 40% erasektoris. Heaks käibekasvatajaks on ka tööpakkumised välismaalt – näiteks oleme Rootsis käinud lõikamas tuulte ja tormide poolt räsitud metsi ning mullu aitasime likvideerida suurte metsapõlengute kahjusid,“ räägib Sõrra.

Ettevõtte 2015. aastal käive jäi küll samale tasemele 2014. aastaga, kuid tänavu planeeritakse 100% käibekasvu. Kasv peaks tulema töömahu suurenemisest erametsades ning kulubaasi maksimaalsest efektiivsusest. Samas on Võsasalul plaanis tänavu taas uuendada oma masinaparki, sest seadmed amortiseerivad selles sektoris 3–4 aastaga.
Enamasti Lõuna-Eestis, aga ka üle vabariigi eraisikutelt metsamaterjali ja raieõigusi ostva Võsasalu OÜ eesmärgiks on metsade tõhus ja jätkusuutlik majandamine. Lisaks terviklikule metsamajandusteenusele pakub ettevõte ka hooajalisi metsamajandustöid.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. February 2016, 10:12
Otsi:

Ava täpsem otsing