Maailma kuulsaim kiirendi ootab Eesti idufirmasid kandideerima

30. oktoober 2017, 13:45
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171030/CM/171029841/AR/0/AR-171029841.jpg

Kesk- ja Ida-Euroopasse on jõudnud MassChallenge’i programm. See üks maailma suurimaid kiirendeid soovib leida teiste seas ka Eestist firmad, mille toodete vastu võiksid tunda huvi globaalsed suurettevõtted. Otsustada tuleb kiiresti, kandideerida saab 6. novembrini.

Nimi MassChallenge ei pruugi Kesk- ja Ida-Euroopas midagi suurt öelda, ent riikides, kus startup’ide ökosüsteem toimib hästi, nt Ameerika Ühendriigid või Iisrael, on sellest programmist kujunenud lausa legend. Miks? Paljud kiirendid on startup’ide jaoks atraktiivsed investeeringute poolest. MassChallenge’il on ka raha, kuid see ei ole peamine. Esikohal on aga koostöövõimalus selle programmi partneritega, milleks on maailma suurimad ettevõtted.

MassChallenge’i ideeks on väga tihe koostöö startup’i ja suurettevõtte vahel. Kiirendi raames saavad kõrge positsiooniga juhid, kes käsitlevad miljonidollarilisi eelarveid ja juhivad meeskondi, kus on tuhandeid inimesi, väikeettevõtete omanike mentoriteks. Kuid sellega asi veel ei lõpe. Suurettevõtted teatavad kiirendi osalistele oma nõudmised innovatsioonide suhtes, on võimelised avalikustama neile infrastruktuuri ja andmed ning tegema ideede juurutamisel koostööd. Partnerid võivad samuti ette valmistada eriprojekte konkreetsete sektorite startup’ide jaoks. Näiteks Boeing annab parimaile lennufirmadele rahvusvahelises kosmosejaamas oma toodete testimisvõimaluse. Startup’id omakorda teatavad kiirendile, milliseid eksperte on neil vaja praeguses arenguetapis.

Eksperte valitakse enam kui 1000 liikmega mentorite võrgustikust üle kogu maailma. Startup’i ja suurettevõtte vahelisest koostööst võidavad mõlemad osapooled. Suurettevõte saab talle vajaliku tehnoloogia ja startup arendab oma toodet ning saab uutele turgudele pääsemiseks vajalikke teadmisi ja kontakte.

Seni on MassChallenge otsinud startup’e Lääne-Euroopas, Iisraelis või Mehhikos. Lõpuks on jõutud ka siia piirkonda – Kesk- ja Ida-Euroopa on suure ja pidevalt kasvava potentsiaaliga ala. Piirkonnas on üle 30 000 startup’i ja üle 200kordne varajases arenguetapis olevatesse ettevõtetesse tehtavate investeeringute kasv viimase viie aasta jooksul. Need on andmed, mis kõnelevad iseenda eest.

„Pole ime, et nii globaalsed kiirendid kui ka suurettevõtted tunnevad järjest suuremat huvi meie piirkonna vastu,“ ütleb tehnoloogiaettevõtluse SA esimees Paweł Bochniarz, kes juhib programmi Kesk- ja Ida-Euroopas.

Bridge to MassChallenge Warsaw – sellise nime on saanud pilootprojekti Kesk- ja Ida-Euroopale mõeldud redaktsioon – otsib ettevõtteid, millel on juba valmistoode olemas ning on ära tõestatud, et turul leidub sellele ostjaid, ja nüüd on juba valmis sisenema teiste maade turgudele.

Kandideerijaist valitakse 25 paremat ettevõtet. See rühm saab rahvusvahelistelt mentoritelt Varssavis toimuva tõhusa 4-päevase boot camp’i jooksul toetuse äri hindamise alal.

10 paremat ettevõtet nende seast lähevad Bostoni, kus saavad võimaluse oma arenguplaanid ära tõestada MassChallenge’i rahvusvahelises ökosüsteemis.

Bridge to MassChallenge’isse võib kandideerida 6. novembrini. Kas tasub osaleda? MIT on kunagi teinud uuringu MassChallenge’is osalenud ettevõtete seas. Tuli välja, et osavõtt kiirendist suurendab kahekordselt tõenäosust, et startup saab investoritelt finantseeringu ja tõstab töötajate arvu kuni 15 inimeseni.

Rohkem infot programmi kohta leiab veebilehelt: http://b2mcwarsaw.fpt.org.pl/

Bridge to MassChallenge Warsaw’ partnerite seas on suurim pank Kesk-Euroopas PKO Bank Polski ning digitaalmaksete maailmaliider Visa. Mõlemad ettevõtted on viimati suurelt innovatsioonialastesse tegevustesse panustanud. Visa edendab usinalt innovaatilisust Poolas, muu hulgas startup’ide jaoks mõeldud kiirendiprogrammide toetamise kaudu. Lisaks Bridge to MassChallenge Warsaw’ programmile on Visa ka MIT Enterprise Forum Poland’i partner.

„Visa on ettevõtte, mille jaoks on innovatsioonid üks vundamentidest. Püüame alati olla seal, kus tekib murdevõimalus,“ütleb Visa Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna äri ja turunduse arengu osakonna juht Jakub Kiwior.

PKO Bank Polski on omakorda hiljuti ära ostnud ZenCard’i startup’i, mis võimaldab lojaalsuskaartide virtualiseerimist. Pank loodab, etBridge to MassChallenge’iraames leitakse tehnoloogiad, mida saab oma tegevuses rakendada või sellesse investeerida.

„Fintechi valdkonna arendused on meie jaoks ilmne suund. Kuid oleme avatud ka headele ideedele nendes majandusvaldkondades, mis kasutavad selliseid tehnoloogiaid nagu blockchain, AI või VR,“ütleb Grzegorz Pawlicki PKO Bank Polskist. Nagu pank lisab, pakub ta peale mentorite toetuse veel kiirendi osaliste poolt arendatud lahenduste testimisvõimalust ning loodab vahetule koostööle startup’idega.

Programmi energeetikapartner PGE otsib omakorda noorettevõtteid sellistes valdkondades nagu elektrimobiilsus, infrastruktuuri turvalisus, müük ja klienditeenindus. Ettevõte on väga keskendunud uutele tehnoloogiatele ja ärimudelitele. Kõige innovaatilisematel startup’idel tekib võimalus saada uus klient, äripartner või tõsine investeering. Jälgime globaalseid trende ja püüame end nendega eelnevalt kohandada. „Bridge to MassChallenge võimaldab meil ületada piiri ning Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna võimalusi ära kasutada,“ ütleb PGE juhatuse esimees Henryk Baranowski.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. October 2017, 14:08
    Otsi:

    Ava täpsem otsing