Artikkel
  • Kevadine autoost tuleks praegu ära vormistada

    Hyundai BayonFoto: Topauto

    Autoost on tavaliselt tegevus, mida planeeritakse pikalt ette ning mis tehakse pärast hoolikat kaalumist. Kuna sel aastal ja ilmselt ka järgmisel jätkub ülemaailmne kiipide ja pooljuhtide defitsiit, tasub endale meeldiv sõiduk võimalikult kiiresti ära tellida, sest ootejärjekorrad venivad aina pikemaks. Kes aga soovib uut neljarattalist sõpra soetada kiiresti, see võiks kiigata Topauto laoautode poole, mille tarneaeg on lühike.

    Topauto müügijuhi Janek Eskori sõnul jäävad automüügis lähiajal kestma pikad ettetellimisajad ning kes soovib näiteks järgmisel kevadel uue autoga sõita, peaks praegu oma masina tellimuse ära tegema. Kui enne koroonapandeemiat võis auto tehasest kätte saada keskeltläbi paari kuuga, siis praegu tuleb arvestada ooteajaga pool aastat või enamgi. See on tingitud kiipide puudusest. Uued autod võivad vajada kuni 1400 kiipi, mis aitavad hallata moodsaid juhiabisüsteeme, teabesüsteeme, elektriaknaid ja palju muud. Ilmselt ei taha ükski klient poolikult valmis ehitatud sõidukit ning nii tulebki oodata.
    Topauto müügijuht Janek EskorFoto: Kaido Pähn
    „Kes tahab kevadeks uut autot, see peaks kindlalt praegu tellimuse ära tegema. Kes tuleb hiljem, see saab ka auto kätte hiljem. Me näeme, et inimeste soov osta uusi, mugavaid ja kaasaegseid autosid on suur, mis tähendab, et iga otsuse tegemiseks kulutatud lisapäev võib tähendada tarneaja lükkumist aina kaugemasse tulevikku,“ selgitab Eskor.
    Topauto müügivalikust tuleks praegu tehastest laekunud info põhjal näiteks Hyundai Tucson ja Hyundai Santa Fe mudeleid oodata vähemalt pool aastat, populaarseid linnamaastureid SEAT Tarracot ja SEAT Atecat pool aastat kuni aasta. Sama kaua võib minna suuremate ja eksklusiivsemate mudelite puhul, nagu näiteks CUPRA Formentor, puhul.
    „Kolmanda kvartali Eesti automüügistatistika näitab, et automüüjad on eelmise aasta langusest taastunud ning nõudlus on sarnane COVID-19 eelse perioodi ehk 2019. aastaga. Seega ei maksa loota, et praegusel ajal lükatakse autoost tulevikku ning mudeleid on vabalt saada. Huvi on suur ning head autod liiguvad kiiresti,“ räägib Eskor.
    Sellest hoolimata on Topautost võimalik osta autosid ka kiiremini, sest heade koostööpartnerite abiga on Topautol laos mõningad mudelid siiski olemas. Valdavalt on tegemist väiksemate sõidukitega, kuid see-eest on valik korralik. Näiteks on kohe saadaval uued Hyundai Bayon mudelid erinevas varustuses ning värvis. Samuti leiab laost mitmeid Hyundai Kona hübriidautosid, samuti Hyundai i30 mudeleid.
    Hyundai BayonFoto: Topauto
    „Hyundai on Eesti inimesele sobiv ja hea auto, mis teenib omanikku ustavalt ja pikalt. Hübriidajamiga Hyundai Kona sobib näiteks hästi säästlikuks pereautoks, millega on võimalik mugavalt linna vahel liigelda, ent mis ei jää hätta ka asulavälistel teedel,“ mainib Eskor.
    Teistest markidest leiab Topauto laost mitmeid Suzuki mudeleid, peamiselt Suzuki Swifti, ent saadaval on ka mõned ainulaadsed Ignised.
    „Need, kes otsivad endale korralikku pereautot või väiksemat ja ökonoomsemat sõidukit, saavad oma masina praegu meilt kiirelt kätte. Kui auto varustuse osas on spetsiifilisi erisoove, siis tuleb muidugi ootejärjekorda võtta,“ räägib Eskor.
    „Hea uudis on see, et detsembri alguses jõuavad meile lattu tuttuued Hyundai IONIQ5 elektriautod, mis on hinnatud oma eksklusiivse välimuse ning pika sõiduulatuse poolest. Samuti teame juba, et saame müügiks 30 FR varustuses SEAT Leoni. Seega tasub Topauto laoautode lehte tihti vaadata ning kel on soov enne jõule kätte saada midagi eksklusiivsemat, siis peagi on see võimalus avanemas,“ lubab Eskor.
    Sarnaselt uute autode nappusele jätkub tema sõnul ka kasutatud autode defitsiit, kuna heas korras autod ostetakse väga kiiresti ära ning need jõuavad turul olla vaid loetud päevad, mõnikord isegi vaid tunnid. Topauto laos on kasutatud autodest alles ainult kolmandik sellest masinapargist, mis seal oli enne koroonapandeemia algust.
    „Kui kliendile auto vähegi sobib, on ta nõus selle kohe ära ostma. Ta on isegi nõus loobuma mõnest lisast, kui saab auto kohe kätte. Seda on näha näiteks endiste demo- või hoolduse asendusautodega, mille müük käib kiiresti,“ kirjeldab Eskor. „Praegu on kasutatud autot hea müüa, aga keeruline osta, sest nii Eestis kui ka Euroopas on kasutatud autode hinnad läinud kallimaks.“
    Hea valiku laoautosid leiab siit: www.topauto.ee/et/uued-laoautod
    Topauto tegutseb Eesti autoturul aastast 1994 ning müüb Hyundai, SEATi, CUPRA, Suzuki, Isuzu, Citroëni ja SsangYongi mudeleid. Ettevõte toetab regulaarselt kultuuri ja sporti.
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.