Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
TOP: neil firmadel taristu rajamises kibe käsi
Teede-ehitajaid survestavad konkurents ja hinnanõuded.Foto: Raul Mee
Möödunud aastat võtavad taristuehitajad kokku kui teravnenud konkurentsi ja tugevnenud hinnasurve perioodi. Varasemast rohkem on suurenenud vajadus pakkuda terviklikke lahendusi.
Teede-ehituse mahud püsisid eelmisel aastal võrreldes aasta varasemaga samal tasemel, endiselt andis tunda paus eurorahastamises. Muutus ka seadusandlus, mis mõjutas ettevõtete tegemisi.
Seekordse taristuehitajate TOPi liider KMG Inseneriehitus kasvatas juba 2012. aastal käivet võrreldes aasta varasemaga ligi seitse korda ja tuli toona edetabelis viiendaks. Siis tuli langus, kuid nüüd on käive taas kasvama hakanud.
Möödunud aasta oli ettevõttele samas edukas, tellijatele anti üle mitu keerulist projekti nagu Suurupi reoveepuhasti ehitustööd, Järve ja Keila veoalajaamade üldehitustööde teostamine ja olulist mõju andis Tallinna trammiteede projekti esimene aasta ehk nn kesklinna tsoon.
Edetabeli teine on Eesti üks hinnatumaid teede-ehitusvaldkonna katsetajaid ning uute tehnoloogiate rakendajaid, OÜ Üle. Järgnevad väiksemad osaühingud Kivipartner, PolarWerk ning Roadwolf.
2015. aasta sügisel ilmuvad Äripäeva TOPid on koostatud 2014. aasta majandusnäitajate põhjal. Koondedetabel selgub kuue majandusnäitaja – käive 2014, ärikasum 2014, käibe ja kasumi kasv 2014. aastal, rentaablus ning varade tootlikkus – põhjal.
Äripäeva edetabelid leiab aadressilt www.aripaev.ee/top