Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestin Linjat võtab täna endale uue nime
Peale kontserni kuuluvate firmade nimede ühtsuse eelise annab uus nimi ka rohkem võimalusi kasutada ühtset kaubamärki kogu Läänemere laevaliinidel, sest Eestin Linjate nimi seondub ainult liiklusega Eestisse.
Praegu Tallinna ja Helsingi vahel sõitev Eestin Linjate laev Alandia vahetatakse 10. veebruaril välja uue auto- ja reisipraami Nordlandia vastu. Uue laeva ostis Eckerö Linjen firmalt Nordström & Thulin Ab, praegu sõidab laev Nynäshamni ja Gotlandi vahel.
Reisilaev Nordlandia on ehitatud Bremerhavenis 1981. aastal. Laev on 154 meetrit pikk ja 25 meetrit lai. Laeva mahub 1950 reisijat ning laeva kolm autotekki mahutavad kokku 450 sõiduautot.
Laeval Nordlandia on reisijatele 330kohaline baar, 380kohaline kohvik, 200kohaline restoran, kauplused ning nõupidamisruumid ja salongid kokku 600 inimesele. Laevas on konditsioneeritud õhk.
Soomes Ahvenamaal 1960. aastal asutatud laevanduskontsern Eckerö Linjen alustas oma tegevust Ahvenamaa ja Rootsi vahelise laevaliiklusega. Kontserni käive 1997. aastal oli auditeerimata andmetel ca 800 miljonit Eesti krooni. Ettevõttel on ligikaudu 7000 aktsionäri -- peamiselt Ahvenamaa elanikud, mistõttu peaaegu iga kolmas Ahvenamaa elanik on otseselt huvitatud ettevõtte heast käekäigust.
Uue kaubamärgi Eckerö Line all tegutsema hakkav Eestin Linjat on Eckerö Linjeni tütarfirma, mis korraldab laevaliiklust Tallinna--Helsingi liinil. Ettevõtte käive 1997. aastal oli ligikaudu 270 miljonit krooni. Möödunud aastal reisis Eestin Linjate laevaga Alandia ligikaudu 420 000 inimest ning üle veeti umbes 40 000 sõidukit. Uue laevaga kavatseb firma tegevusmahtu Tallinna--Helsingi liinil kahekordistada.
Tallinna ja Helsingi vahelise reisiliikluse maht on pidevalt kasvanud. 1997. a reisis Tallinna ja Helsingi vahel 4,46 miljonit inimest. Lähiaastatel suureneb see arv tõenäoliselt veelgi, milles on oma osa kindlasti ka Eesti ja teiste Balti riikide viisavabadusel Soomega. ÄP