Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Silja ja Viking vaidlevad, kumb on suurem

    «Me oleme turul esikohal. Viking ei ole meist ühelgi etapil mööda läinud. See on kindel,» kinnitab Silja Line'i tegevdirektor Riitta Vermas.
    Viking Line'i tegevdirektor Nils-Erik Eklund seevastu väidab, et Viking Line on Siljast juba kevadel möödunud. «Juba aprillis oli Viking suurem ja septembris-novembris oli sama seis,» ütleb ta.
    Tõsiasi on see, et konkurentide heitlus on võrdsustunud. Viimase vahespurdi tegi Viking, kes aprillis hankis endale parvlaeva Gabriella, mis aasta algul sõitis Siljal Skandinavia nime all. See sõidab nüüd Stockholmi ja Maarianhamina vahet.
    1997. a numbrite põhjal oli Läänemerel esimene tõesti Silja. Ta vedas nii reisijaid kui ka kaupa Vikingist rohkem. Ent kui arvesse võtta Turu ja Stockholmi liini, mida Silja ei taha arvestada põhiliinide hulka, siis on Viking juba suurem. Silja pärib võidu üksnes tänu Vaasa ja Helsingi liinidele. Vikingil on omakorda edumaa Tallinna liinil.
    Üksmeelsed on firmad ainult selles, et Silja oli eelmisel aastal turuliider 53 protsendiga. Silja tegevdirektori Vermase sõnul oli Silja turuosa Helsingi ja Stockholmi vahelises liikluses 56%, mis teeb kasvuks 7%. Turu liinil on Silja turuosa 57%, ehkki seal on paariprotsendiline tagasiminek.
    Viking Line'i arvestuste kohaselt jõudis ta sügisel turuliidriks, kuid sellest ei piisanud aastastatistikas võitmiseks. Vikingi reisijate arv kasvas kogu turupiirkonnas 11,7%, samal ajal kui Siljal oli reisijaid 3% vähem.
    Vikingil oli tänu Gabriellale hea kasv (23%) Turu--Stockholmi liinil. Ka Tallinna liinil tuli tal juurde 12% reisijaid.
    Silja paneb suurt rõhku Stockholmi--Helsingi liinile, kus tal reisijate arv kasvas viis protsenti. Viking omakorda kaotas reisijaid protsendi võrra.
    Investeerijad loodavad rohkem Vikingi peale. Silja aktsia maksab 66 Eesti krooni ja selle alusel on tema turuväärtus 1,44 miljardit Eesti krooni. Vikingi aktsia hind on 599 krooni ja turuväärtus 6,34 miljardit krooni. KL-ÄP
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.