Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turgu valitseb odav Itaalia segisti
Eesti segistiturul teevad endiselt ilma odavad Itaalia kaubamärgid, mis moodustavad segistite läbimüügist kuni 55%. Nende müügiedu tagab võrreldes Orase ja Gustavsbergi kvaliteetsegistitega poole võrra madalam hind. Säästlikku ostjat ei heiduta, et vaid pooleaastase garantiiga Itaalia segistite varuosi pole Eestis saada. Kuigi Itaalia massilisele segistitoodangule heidetakse ette üheülbalisust, jälgivad kohalikud maaletoojad, et segistid pakuksid kuju ja värvi poolest erinevat valikut.
Kahel kolmandikul ülejäänud turust valitseb Oras, jättes kolmandiku Gustavsbergile. Saksa, Rootsi jt vähetuntud segistitele jääb ääreosa. Stagnaajast Eestis tuntud Orase kaubamärgi esindaja Jüri Sondla sõnul peab Oras end itaallaste valitsemisest hoolimata Eesti segistituru juhiks. Kaks aastat turul olnud Gustavsberg on oma kaubamärki tutvustanud reklaamidega, mis on pälvinud reklaamiauhindu.
Eesti suurim segistite maaletooja AS FEB müüs IV kvartalis 11,2 miljoni eest 36 210 Orase, Gustavsbergi ja Itaalia segistit. ÄP