Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet tahab saada oma kasutusse kogu maksuraha

    Maanteeameti andmeil läheb selleks aastaks planeeritud kütuseaktsiisi ja teiste sõidukitega seotud maksude laekumisest ligi 500 mln krooni muuks otstarbeks kui teedeehitus ja -remont. Kokku peaks kütuseaktsiisi ja mootorsõidukimakse kogunema riigile 1,535 mld krooni.
    Maanteeameti eelarve on sellest 649 mln krooni, rääkis Riho Sõrmus. Valla teede korrashoiuks läheb eelarvest umbes 120 mln krooni, lisas Sõrmus. Tema andmeil on valdade teeprojektidest praegu kaetud vaid kolmandik. Peale selle kulutavad neli Eesti suuremat linna tänavate korrashoiuks kokku 300 mln krooni, ütles Sõrmus.
    «Näen, et ligi 500 mln kr läheb mujale, mitte teederemondiks,» lausus Sõrmus. «Seni, kui meil on teedemajandus alaarenenud ja alafinantseeritud, ei saa me lubada nn teederaha jagamist.»
    Sõrmuse sõnul ei ole maanteeameti eesmärk viia sõidukite kasutamisega seotud maksudest saadav raha riigieelarvest välja, vaid kasutada seda sihtotstarbeliselt teederemondiks. «Nende maksude näol on vaja luua sihtkapital, aga ma tean, et see ajab riigieelarve kujundajad vihale,» ütles Sõrmus.
    Sihtkapitali ehk nn teedekapitali põhimõte on, et loodava sihtotstarbelise fondi käsutusse jõuaksid kõik sõidukite kasutamisega seotud maksud ja maanteeamet koostaks eelarve, kuidas seda raha jagada, rääkis Sõrmus. «See oleks väga korrastatud süsteem, kus oleks selge, kui palju laekub raha bensiinilt, diislikütuselt, palju vedurite diisliküttelt,» jätkas Sõrmus. «See oleks absoluutselt korrastatud süsteem, kus oleks tagatud raha täpne jagamine, st kui palju läheb raha linnatänavate jaoks, kui palju valla- ja riigimaanteedele.»
    Sõrmuse sõnul on eeskuju Läti ja Leedu näol olemas. Eesti lõunanaabrid on pärast sihtkapitali loomist saanud oluliselt suurendada oma investeeringuid teede korrashoidu, väitis Sõrmus.
    Rahandusministeeriumi eelarvespetsialist Jaan Juhanson ütles, et seaduse kohaselt on maanteede finantseerimisallikaks nii mootorikütuse aktsiis kui teised eelarvevahendid.
    «Rahale, mis eelarvesse laekub, pole peale kirjutatud, kuhu ta peab minema,» sõnas Juhanson. «See on üldine eelarvetulu.»
    Juhanson väitis, et maanteed pole ainus koht, kuhu kütuseaktsiisist laekuv raha peab minema. Peale riigimaanteede on kütuseaktsiisist saadav raha kasutusel ka nt parvlaevade, sadamate, vee- ja raudteede korrastuses, sõnas rahandusministeeriumi töötaja. Kütuseaktsiisist on vaja katta ka ühistranspordi toetus ligi 210 mln krooni ulatuses, sõnas Juhanson.
    Juhanson ei pea teede korrashoiuks sihtotstarbelise fondi loomist õigeks: «Selge, et maanteeametil on vähe raha, ja jutuga aktsiisiraha baasil sihtkapitali loomisest avaldavad nad survet, et seda rohkem saada,» ütles ta.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.