Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad ei usu majanduskriisi võimalikkusse

    Ettevõtjate arvamust toetab ka fakt, et selle aasta jaanuaris suurenes reklaamimaht võrreldes aastataguse ajaga 65 protsenti.
    «Vaadake ringi, igal pool ju ehitatakse, mis kriisist siin rääkida saab,» ütles EMV juhatuse esimees Algerd Andruskevit?us. «Kõikidele ehitusfirmadele oli eelmine aasta edukas ja see aasta pole alanud eelmisest halvemini.»
    Andruskevit?use sõnul võib reklaamimahu kasvu pidada majanduse indikaatoriks. «Ma küll ei usu, et suurenenud reklaamimaht oleks läheneva pankrotilaine ennustajaks,» ütles ta.
    Ehitusmaterjalide hulgimüüja ASi Vipex projektijuhi Arli Ubari sõnul ületas müük jaanuaris eelmise aasta jaanuari müügi kaks korda. «Võrreldes tänavusega oli eelmise aasta algus ikka väga vaikne,» lisas ta.
    Eks-kaubamaja tegevdirektori Ivo Orava sõnul ei tunneta tema küll, et lähenemas on majanduskriis. «Riiete peale ikka rahval raha on ja ega söökki ostmata ei jää,» ütles ta. Eks-kaubamaja käive oli tänavu jaanuaris ligi veerandi võrra suurem kui aasta tagasi.
    Reklaamifirma Kolm Karu esimehe Olav Osolini sõnul on reklaamimahu suurus üks majandusolukorra indikaatoreid. «Näiteks Soomes reklaamiti lama ajal oluliselt vähem, kuid reklaamimaht suurenes majanduskriisi ületamise järel,» ütles Osolin.
    Baltmotorsi finantsjuhi Ahti Käämeri sõnul on autode müük selle aasta alguses vähenenud umbes poole võrra. «Needki vähesed, kes käivad, lähevad tihti tühjade kätega minema, sest liisingut on raske saada,» ütles ta. «Auto pole ju esimene asi, mis kindlasti peab olema.» Samas on ka automüüjate reklaamikulutused võrreldes aastataguse ajaga kasvanud.
    Ka kinnisvarafirma Arco Vara juhatuse esimees Ivar Siimar nentis, et inimesed ostavad kortereid vähem kui aasta eest. «Suurenenud on äripindade müük,» lisas ta.
    Siimari sõnul on kinnisvara turg taandunud ja seda otseselt raha kallinemise tõttu. Kuna meie äri sõltub otseselt pankadest, ei saa momendil küll eriliselt millegi üle rõõmustada, lisas Siimar. Sellele väitele räägib teatud mõttes vastu fakt, et kinnisvara reklaamide maht meedias on kasvanud enam kui kaks ja pool korda.
    EE Investeeringute juhatuse esimehe Margus Järve sõnul ei pruugi reklaamimahud adekvaatselt peegeldada majanduse olukorda. «Reklaamimaht võib muutuda väga kiiresti, sest reklaam on ju esimene asi, mille pealt firma hakkab raskustesse sattudes kokku hoidma,» ütles ta.
    Intressimäärad on ju kuni kaks korda kõrgemad kui aasta tagasi, ütles Järv. «Raha kallinemise tulemused aga ei avaldu kohe, kõige varem ehk suvel,» lisas ta.
    Ka Price Waterhouse'i konsultant Hardo Pajula leidis Äripäevale antud intervjuus, et praeguse majandusolukorra kohta pole midagi rõõmustavat öelda. «Kuni intressimäärad ülal püsivad, on raske midagi positiivset näha,» lausus Pajula.
    Arvutitootja Pennu peadirektor Alo Koop nentis, et ilmselt toimub sel aastal ärimaailmas tõesti mingi korrastumine. Ka arvutireklaamimahu kasv oli võrreldes teiste valdkondadega väiksem. Tõenäoliselt läheb raskemaks väiksematel firmadel, sest raha on kallis ja seda on raske saada, rääkis Koop.
    Andmed reklaamimahu kohta pärinevad Balti Meediateabe ASi igakuistest mõõtmistulemustest, mis hõlmavad kogu ilmunud reklaami suuremates trükimeedia väljaannetes.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.