Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meresõiduki kvaliteedi hindamine

    Meresõidukit valides ei saa lähtuda üksnes hinnast. Esmatähtis on kvaliteet.
    Sõltumata rahakoti suurusest soovitan esimesed laevajuhikogemused hankida võimalikult väikestel kaartitel. Väikses paadis õpib merd paremini tunnetama. Neid on kerge juhtida ning ei teki soovi ülearu riskida.
    Ettevaatus sõiduki valikul
    Vältida tuleks vene päritolu plastikpaadi Bella-Fjord hankimist. Kõige rohkem õnnetusi Eesti vetes on juhtunud just selle mudeliga. Võin vaid oma kogemustest kinnitada, et see kipakas paat võib vett neelama hakata juba suhteliselt väikse lainega.
    Bella-Fjord on mõeldud väikestel siseveekogudel sõitmiseks. Kuid sealgi soovitan ringi liikuda veidi kindlamal alusel.
    Hea hinna ja kvaliteedi suhe on Naviplasti väikepaatidel. Neile võib kinnitada kuni 20hobujõulise rippmootori.
    Mootorite keerukas maailm
    Rippmootorite maailmaturu liidriks peetakse Yamahat, kellele järgnevad Johnson-Evinrude ja Mercury-Mariner. Suzuki ja Tohatsu on hinnalt veidi odavamad ning tuntumad just väikemootorite tootjana.
    Honda püsib konkurentsis sellega, et on aastaid üritanud oma neljataktiliste rippmootoritega hakata turult välja suruma teiste kahetaktilisi.
    Just 1997. aastal toimus siin pööre ning teisedki mootoritootjad olid sunnitud arendama neljataktilist sarja.
    Seni püüti väita, et merel jäävad igavesti valitsema kahetaktilised mootorid. Neljataktilised on aga tunduvalt ökonoomsemad ning loodussäästlikumad.
    Honda neljataktilise miinuseks on hetkel veel konkurentidest suurem kaal. Seni on Honda suutnud toota kuni 130hobujõulisi mootoreid. Kahetaktilistel võimsamatel mudelitel on hobujõude aga 250--300.
    Väikepaadile julgen soovitadaYamaha neljataktilist ja neljahobujõulist uudismudelit. See kaalub vaid 22 kilo ning soodushind on veidi üle 12 000 krooni. Viie- ja kuuehobujõulised neljataktilised Johnsonid kaaluvad 31 kilo ning maksavad ca 20 000 krooni. Kes tahab ka väikepaadil tippkiirusi arendada, peab ostma kuni 20hobujõulise mootori. Neljataktiline Yamaha maksab üle 50 000 krooni ning Kahetaktiline Johnson 35 000 krooni.
    Mis päritolu meresõidukit eelistada?
    Usun, et lähiaastatel muutub Eestis kõige rohkearvulisemaks siiski 5,5--7,5 meetri pikkuste kaatrite klass. Selliseid aluseid toodetakse Eestis vähe ning soovitada ei julgekski.
    Soomes toodetavaid julgen soovitada ja need on meile ka kättesaadavaimad, tuntumad kaubamärgid on Flipper, Yamarin, Bella, Aquador. Neil kaatritel kasutatakse kuni 200hobujõulisi rippmootoreid, kuid ka tavalisi bensiini- ja diiselmootoreid.
    Kas eelistada Soomes või Rootsis valmistatud kinniseid põhjamaiseid mudeleid või Ameerikas ja Inglismaal valmistatud suure päikesetekiga kaatreid? Selline esmavalik tuleb teha neil, kes on otsustanud hankida endale üle 7,5 meetri pikkuse sõiduki. Mõistus peaks ütlema, et eelistada tuleb kinnist kaatrit.
    Samas pole maiamiliku sõidustiili austajaid sugugi vähe. Viimasel kahel aastal on enam ostetud just Ameerikas valmistatud Bayliner'eid ja Sea Ray'sid. Odavamate mudelite hinnad algavad 600 000 kroonist. Sama suurusklassi kinniste kaatrite hinnad aga algavad 900 000 kroonist.
    Isiklikult eelistan põhjamaist head vastupidavust, klassikalist puidust sisedisaini. Tuntuimad kaubamärgid on Flipper 787 ja 999, Marino, Tristan, Nimbus, Storebro.
    Puupaat
    Puupaat sobib enim elukutselisele kalurile või harrastuskalamehele, kes kasutab püügiks ka võrke ja mõrdu. Puupaat on stabiilne ja aeglane meresõiduk, mis nõuab veidi rohkem hoolt. Tuntuim valmistaja on Saare Paat Nasval.
    Kasutatud meresõiduk
    Kas osta uus või kasutatud sõiduk? See on tõeline probleem. Sama raha eest saab suurema ja luksuslikuma kasutatud kaatri. Varem sõitnud veesõiduki puhul tuleb eriti hoolikalt kontrollida, ega kere ei ole suuri vigastusi saanud ning kui palju töötunde on mootoril seljataga. Merel on tehnilist abi saada tunduvalt raskem kui maal. Ohutusest lähtuvalt tuleks eelistada uut.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.