Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SsangYongi müük seiskub
Inchape Motors Finlandi tegevdirektor Jyrki Kupila ütles, et nende SsangYongide müügi leping lõpeb selle aasta 30. juunil. Ettevõtte ekspordijuhi Jari Kohoneni sõnul jäävad mõlemad seni Eestis SsangYonge müüvad firmad, Esma Auto Tallinnas ja Vilojett Pärnus, edasi tegema autode hooldust ja remonti.
SsangYong müüdi eelmisel aastal teisele Korea autotootjale Daewoo. Eestis Daewoosid müüva ASi Pleione juhatuse esimees Endrik Raun kinnitas, et neile on SsangYongi müüki pakutud ja nendepoolne huvi on olemas. «Daewool seni maastikuauto puutub, nii et see sobiks hästi meie mudelivalikut täiendama,» ütles Raun.
Millal Pleione SsangYongide müügiga alustada võiks, Raun öelda ei osanud. SsangYongi ülevõtuprotsess Euroopa turul käib ja millal suudetakse see Daewoo raamidesse panna, pole teada, lisas ta.
Peamiselt Mazdadega kaupleva ASi Esma Auto tegevdirektor Ralf Õng ütles, et SsangYong on Eestis igati konkurentsivõimeline ja Esma Auto ei tahaks neist loobuda. «Meie müüks Ssang Yongi hea meelega edasi ja oleme selles suunas ka tegutsenud,» rääkis Õng, viidates praegu käivatele läbirääkimistele Daewooga.
Teise SsangYongi müüja, Pärnus tegutseva ASi Vilojett juhatuse esimees Ahti Rebane kõneles, et tänavu on nad müünud vaid ühe Korea maastikuauto, kuid lähiajal lisandub veel kaks autot. Rohkemat takistab Rebase sõnul hind, mis on tundmatu margi kohta kõrge -- Mercedes-Benzi diiselmootoriga varustatud maastikuauto maksab üle 300 000 kr.
Inchape Motors Finland alustas SsangYongidega 1995. aasta kevadel ja Jyrki Kupila teatel on seni müüdud vaid 108 autot Soome ning 65 autot Baltimaadesse ja Venemaale.
Soomes müüdavate automarkide arv on viimastel aastatel vähenenud -- alates mullu suvest ei tooda Soome enam ka näiteks Hyundaisid.