Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hyundail valmis uus minimahtuniversaal
Hyundai huvitava kujuga väikeauto jõuallikaks on 1-liitrine 12klapiline 54hj mootor, kasutatakse kas 5käigulist manuaal- või 3- või 5-käigulist automaatkäigukasti. Korea turul on Atos (seal Santro nime all) saadaval ka kolmesilindrilise 0,8-liitrise jõuallikaga.
Miniatuursetele mõõtmetele vaatamata (napilt pikem kui Renault Twingo), jätab Atos tänu oma kujule oluliselt suurema mulje. Ehkki autot reklaamitakse kui viiekohalist, tuleks sellesse teatud reservatsiooniga suhtuda -- seda on ta vaid siis, kui tegu viie lühikese korealasega.
Väliskujult pürib Atos samasse klassi, kuhu A-klassi Mercedes, kuid nii mahutavuselt, hinnalt kui ka üldtasemelt on tegu siiski kahe erineva maailmaga. Atos on erinevalt Mercedesest odav auto ja see paistab välja ka autos sees, kus tagasihoidlik viimistlus ja odav plastsisu asja kohe paika panevad. Mercedese kolmeharulise tähega ei kannata võrdlust ka Atose sisuliselt olematu mootorivalik, mis saksa autol koosneb 1,4- ja 1,6-liitrisest bensiini- ning 1,6- ja 1,7-liitrisest turbodiiselmootorist.
Sarnaselt pisimersule hiilgab Atos oma multifunktsionaalsusega, võimaldades istmete kokkupaneku teel autot kiiresti vastavalt vajadustele ringi kohendada. Pagasiruumi maksimaalne maht -- 1085 liitrit -- pole arv, mida häbenema peaks.
Eestisse pole Atos veel jõudnud, Lätis maksab baasvariant 4939 latti (pisut alla 120 000 krooni).
Tarmo Noot Hyundai Baltist märkis, et Eestis peaks Atose hind mahtuma 93 000 ja 117 000 krooni piiresse.