Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Klient nüüd mõni kuningas

    Tartu õlletehas villib aprillist saadik südamerahuga naturaal-Värska sil-tidega pudelitesse tehislikku mineraalvett. Paulig Baltic veab Eestisse realiseerimistähtaja ületanud kohvi, turustades seda ETK Hulgi private label-tootena ilma markeeringuta. Pakend väidab, et tegemist on parimatest ubadest valmistatud kraamiga. Paulig on üritanud Eestisse vedada ka realiseerimistähtaja ületanud maitseaineid.
    Äripäev leiab, et tarbijakaitse on Eestis nõrk. See võimaldab firmadel end vabalt tunda ja midagi kartmata tegutseda.
    Kurvaks teeb see, et lauspiraatide ja pisikeste nurgafirmade kõrval on kliente petma asunud tuntud ja soliidsed ettevõtted. Petukaupa saab teha loomulikult seal, kus seda ei takistata. Ettevõtted kasutavad ära Eesti inimeste teadmatust ja tarbijakaitse nõrkust ja teevad suurema käibe huvides kauba kvaliteedis järeleandmisi.
    Selline käitumine näitab, et Eestis on kliendi ja kuninga jutt paljuski vaid loosung. Toidukauba müümise viis on võrreldav raamatupidamisest tuttava FIFO meetodiga -- varem sissetoodud kaup riiulis ette ja värskem tahapoole. Ja seda peetakse vaid elementaarseks väikeseks müüginipiks. Oleks klient kuningas, ei üritataks teda sedasi ninapidi vedada.
    Võib-olla on see puhas juhus, aga nii Paulig kui Tartu õlletehase omanik Olvi OY on Soome firmad. Emamaal oleks niisugusel tarbija petmisel kurvad tagajärjed, Eestis...
    Volkswagen korjas turult tagasi mitmed tuhanded nn põrnikad ainuüksi tühise elektroonikavea pärast, mille oleks saanud ka firma kulul teenindustes korda teha lasta.
    Eestis on sellist suhtumist tahta veel utoopia. Kui ajakirjandus kahtlase kvaliteediga kohvi vastu huvi tundma hakkas, keeldus Paulig esialgu kommentaaridest, siis väideti, et tähtaja ületanud kohv on mõeldud Lätti saatmiseks, lõpuks, et toodetakse küll, aga vaesema tarbija huvides.
    Aprillist saadik võlts-Värskat õige pähe villinud õlletehas paiskas pärast seda, kui ajakirjandus oli haisu ninna saanud, välja uudise, et Tartu õlletehas alustas uue Värska vee tootmist eesmärgiga parandada loodusliku mineraalvee omadusi. See on aga tagantjärele aukude lappimine. Hästi korraldatud kliendipäevad ja tootetutvustus oleks ära hoidnud hilisemad vassimised. Tarbija peab teadma, mida ta ostab.
    Firmade jõhker käitumine on seotud Eesti tarbija enda nõrkusega. Efektiivseim tururegulaator on turg ise. Keegi tarbijat käekõrval talutama ei hakka. Initsiatiiv peab tulema tema enda poolt. Seni kuni inimesed on nõus petukaupa tarbima, seda talle ka müüakse.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.