Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Clio II on seest suurem kui väljast

    Kui Renault uue Clio abil oluliselt oma müüginumbreid Eestis ei suurenda, ei tasu Info-Autol oma energiat nende müügile raisatagi. Igatahes on suurimal prantsuse autotootjal nüüd auto, millega suuremaid autosid eelistavale eestlasele selgeks teha, et väikeautode klassiski on sõidukeid, mis kõlbavad mitte ainult pereemale poes käimiseks.
    Ehkki vana mudeliga võrreldes on Clio 6 sentimeetri võrra kasvanud, on tegu siiski autoga, mis mahub samasse klassi Fiat Punto ja Toyota Starletiga. Konkurentidega võrreldes on Clio aga efektsem, olles eriti tagaosas üllatavalt sarnane mõne aasta eest mööda autonäitusi tiirelnud ideeautoga Next. Enamasti kaovad ideeautodel kasutatavad julged ideed seeriaautot projekteerides prügikasti, Clio puhul pole õnneks nii juhtunud. Tulemuseks on stiilne väikeauto, mis hoolimata rohketest uutest joontest on siiski selgelt identifitseeritav kui Clio.
    Väliselt võib Clio kõhklusteta ühte patta panna Corsade ja Fiestadega, kuid esiistmel kannatab Clio II tänu pikale teljevahele võrdluse välja hoopis Astrate ja Escortidega. 1.90 kasvuga mees saab jalad ette sirgeks lükata (tagaistmele siis muidugi täiskasvanul enam asja ei ole), rohkesti ruumi jääb ka kõrgusesse.
    Uus Clio on meeldivalt vaikne -- koostamise kvaliteet igati heal tasemel. Norida pole ka salongi viimistluse kallal, viimase aja uustulnukate Golfi ja Astraga ta küll ei konkureeri, aga Clio on siiski klassi võrra väiksem auto. Tõsi, selle meelde tuletamiseks peab taas autost välja tulema ja autot väljastpoolt vaatama.
    Norida võib varustuse kallal. Teine turvapadi, ABS, elektriaknad, kesklukk jpm on lisaluksus. Hinnakujunduse osas peab aga Renault suuri plaane -- Info-Auto müügijuhi Meelis Lokki kinnitusel tahab Renault pakkuda omas klassis odavaimat lääne autot. Konkreetne 1,4-liitrise mootoriga viieukseline mudel hakkavat esialgu maksma 145 000 krooni (lisaks on valikus olemas 1,2- ja 1,6-liitrine bensiini- ja 1,9-liitrine diiselmootor).
    Lootust soodsamale hinnale annab ka fakt, et Clio II koosneb vana mudeli 3200 detaili asemel vaid 2300 tükist -- Clio II on odavam toota kui Clio I.
    Maanteel suurel kiirusel jätab Clio pisut liiga õõtsuva mulje, linnas aga, kus on ta põhikeskkond, pole midagi ette heita. Eesti esimene uus Clio sai oma ristsed Leedus toimunud rahvusvahelistel ajakirjanike vigursõiduvõistlustel, sealsed tingimused pole aga kaugeltki need, milleks Clio on projekteeritud.
    Kiirendusega 1,4-liitrine Clio loorbereid ei lõika, aga pole ta ju võidusõiduks mõeldudki. Omas klassis sai ta aga hästi hakkama ja katsel, kus keskmine kiirus oli väike, jäi ta ühel korral koguni samasse sekundisse Subaru Imprezaga, edestades nii võistluse üldvõitjat Volvo S40 T4 kui kiiretel katsetel hiilanud 150hj mootoriga Seat Ibiza GTi-d. Et Clio I oli autospordis tegija, on ilmselt vaid aja küsimus, millal Clio II--Williams võistlusradadele ilmub...
    Harjumist vajas ebamugav tagurpidikäik, mis sisselülitamiseks fiksaatori vabastamist nõuab. Lülitused on täpsed, häirib aga, et kiirendades käib kangist nõks läbi. Kiirel sõidul segab ka lühike esimene käik ja asjaolu, et alla 4000 p/min on autol «hing kinni».
    Kütusekulu osutus meeldivalt mõõdukaks. 1850 km, sh ka 37 km kiiruskatseid, läbis auto 110 liitriga, mis teeb keskmiseks kuluks 6 l/100 km. Renault' enda andmetel kulutab Mégane'ilt tuttava 1,4-liitrise mootoriga Clio maanteel 5,6 l/100 km.
    Suhtumist uude autosse iseloomustab hästi Leedu autoajakirjanike suhtumise muutus. Kui avapäeval imestati selle üle, et sellise imeliku autoga kohale tuldi, siis teisel päeval hakati huvi tundma, kuidas Clio sõidab ning kolmandal päeval enne lõpetamist teenisid Clio sõiduomadused kiidusõnu.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.