Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kallis liising sunnib kasutama oma raha
Kõrgenenud liisinguint-ress sunnib kaubiku ostjat kasutama omavahendeid. Teine võimalus on oodata, kuni kaubikumüüjad lõpetavad läbirääkimised tehastega ja hakkavad tootja raha abil pakkuma soodusliisingut.
Eelmise kuu uute tarbesõidukite müüginumbrid ei näidanud kahanemist. Kliendid on endiselt huvitatud uute kaubikute soetamisest. Muutunud on aga ostu finantseerimine.
Fordi Keskusest öeldi, et kliendid on liisingu kasutamise asemel hakanud kaubikuid kohe välja ostma. Jaak Heinola Kia Autost kinnitab liisingu osatähtsuse vähenemist ja kohese väljaostmise eelistamist. Eriti on see Heinola väitel märgatav sõiduautode puhul, kus varasem suhe -- 70% liisimist, 30% kohest väljaostmist -- on pöördunud vastupidiseks.
Office Line'i tegevdirektor Allar Korjas kinnitabki, et järsult kallinenud liisinguraha kasutamise asemel eelistatakse odavamad kaubikud omavahendite eest välja osta.
Kallinenud liising ei ole automüüjate sõnul suurendanud nõudlust odavamate kasutatud kaubikute järele. Ostjad pelgavad kasutatud kaubikute puhul suuremaid ekspluatatsioonikulusid.
Kellel omavahendeid napib, kasutatud kaubik ei sobi ja liising praegustel tingimustel käib üle jõu, peab ootama müüjate soodusliisingupakkumisi. Praegu on võimalik soodsamate intressidega liisida Mercedese ja Kia kaubikuid. Tehastega peavad läbirääkimisi ja loodavad peatselt nende raha abil soodsamat liisingut pakkuda Peugeot', Daewoo ja Hyundai kaubikute müüjad.
Jõudsime just enne liisin-guintresside tõusmist enamiku uusi autosid ära osta. Hiljem oleme ostnud ainult ühe väikse kaubiku.
Väikese Volkswageni kaubiku ostime ilma liisinguta välja, sest liisinguintressi protsent oli tõsunud 11 protsendi pealt hüppeliselt 18 protsendini. See väike masin ei olnud hirmkallis, ostmiseks kasutasime omavahendeid.
Kindlasti arvan, et kallinenud liisingu tingimustes ei ole otstarbekas hakata ostma kasutatud kaubikuid.
Kui autot on varem palju kasutatud ja ka uus omanik tahab temalt täisvõimsust kätte saada, siis lähevad kasutatud kaubiku ekspluatatsioonikulud liiga suureks. Mõttekas on osta ikkagi uus auto ja hoida sellega ekspluatatsioonikulude pealt kokku.
Inimesed on harjunud pakkumistega, mida neile alles hiljuti saadeti. Psühholoogiliselt on vastuvõetamatu järsku poolteist korda kõrgemat liisinguprotsenti maksta. Seetõttu oleksin ka ise endiselt nõus 11protsendilise liisinguintressiga.
Järgmise aasta lõpus on meil plaanis taas autoparki uuendada. Loodetavasti on liisinguintressid siis taas langenud.