Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kirjutamata reeglid veonduses ei kehti

    Kohtade arv treileris ja kaal tuleb veolepingus täpsustada. Segadust on vähem ja kliendil on vedajaga lihtsam suhelda.
    Valior puuviljade hulgimüügiga ei tegele, seetõttu ei oska öelda, kas puuviljade veol on olemas üldtunnustatud tava, et treiler peab olema 13,3 meetrit pikk.
    Antud juhus toob aga välja, et kaubakogus on igal juhul mõistlik täpselt kirja panna.
    Üldjuhul peab autojuht aru saama, kui osa kaubast jääb maha. Incotermsi tarneklauslite kohaselt peavad laadimisel saatedokumentidele alla kirjutama nii kaubasaaja kui ka kauba müüja esindaja. Tavaliselt käivad asjad aga paindlikumalt ja väga täpselt seda allakirjutamist ei jälgita.
    Minule teadaolevatel andmetel mingeid üldtunnustatud tavasid puuviljade veol ei ole. On ainult kliendi ja vedaja vaheline kokkulepe selles, mitu alust on vaja vedada.
    Külmutusi on ju igasuguste mõõtmetega. Peale pikkuse on ka kõrgused erinevad, mistõttu ei pruugi 12,5meetrine haagis olla kehvemas olukorras võrreldes 13,3meetrisega.
    Ei saa olla nii, et täiskoormate puhul ei määratleta kauba kogust täpsemalt. Ei ole ju kõik töövahendid absoluutselt ühesugused.
    Veotellimuses peab olema paika pandud, et klient soovib saada külmutushaagist näiteks 33 EUR-aluse jaoks. See on arusaadav mõlemale osapoolele ja segadused jäävad ära.
    Kui veolepingus ei ole kokku lepitud, millise haagisega peab vedaja laadima minema, siis pole minu meelest tellijal millelegi viidata. Mingitele tavadele viidates kohtus ei võida.
    Tavade asemel räägime, millised on treilerite standardmõõtmed. Kui tellija tahab saada 13,3meetrist haagist, mis on suhteliselt defitsiitne, siis peab seda ka lepingus märkima. Ei ole päris nii, et vedaja, kes laadima läheb, peab õhust aimama, et tingimata on vaja 13,3meetrist haagist.
    Kaitsen Acropolise seisukohta ka veoraha maksmise osas. CMR-konventsioon reguleerib, et pretensioon ei tohi vältida veoraha maksmist. Veoraha tuleb maksta ja siis kohtusse kaevata, kus võib raha tagasi saada.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.