Tea mida tahad!

28. september 1998, 00:00

Firmad surevad noorelt, keskmiselt12,5aastaselt.

Kui sihiks on lühiajalise firma ehitamine, tuleb sellesse suhtuda kui rahamasinasse. Juhtide ülesanne on vastutada kitsalt toodete ja teenuste kvaliteedi eest. Juhtide efektiivsust tuleb mõõta finantskapitali leidmise ja kasumi teenimise järgi.

Aastakümneid ja -sadu kestva firma ehitamisel tuleb keskenduda inimestele ja näha neis organisatsiooni tuuma. Kasumit teenitakse sellistes firmades vereringe hoidmiseks -- ei enamaks. Firmajuhtide efektiivsust mõõdetakse selle järgi, kas organisatsioon annab inimestele hingamisruumi nende võimete vallandumiseks.

Strateegidel tuleb valida kas aktsiate või inimeste teenimine. Kui viimane, siis on tippjuhi missioon ehitada firmat, mis järglasele üle andes on elujõulisem kui siis, mil ta selle üle võttis.

Mõtle Eesti näidetele!

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 19:05
Otsi:

Ava täpsem otsing