Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tea mida tahad!
Firmad surevad noorelt, keskmiselt12,5aastaselt.
Kui sihiks on lühiajalise firma ehitamine, tuleb sellesse suhtuda kui rahamasinasse. Juhtide ülesanne on vastutada kitsalt toodete ja teenuste kvaliteedi eest. Juhtide efektiivsust tuleb mõõta finantskapitali leidmise ja kasumi teenimise järgi.
Aastakümneid ja -sadu kestva firma ehitamisel tuleb keskenduda inimestele ja näha neis organisatsiooni tuuma. Kasumit teenitakse sellistes firmades vereringe hoidmiseks -- ei enamaks. Firmajuhtide efektiivsust mõõdetakse selle järgi, kas organisatsioon annab inimestele hingamisruumi nende võimete vallandumiseks.
Strateegidel tuleb valida kas aktsiate või inimeste teenimine. Kui viimane, siis on tippjuhi missioon ehitada firmat, mis järglasele üle andes on elujõulisem kui siis, mil ta selle üle võttis.
Mõtle Eesti näidetele!