Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Läti ehmatas transiitvedajaid
Oktoobri esimestel tun-didel Läti piirile jõudnud veokijuhte tabas ebameeldiv üllatus: tavalisest transiidideklaratsioonist Läti territooriumi läbimiseks enam ei piisa. Auto koos kaubaga peab asuma konvoisse, millest päästab vaid TIR-märkmik.
Otsus tuli nii veofirmadele, kui nende klientidele üllatusena, sest transiitvedude ümberkorraldustest pole Läti teavitanud. Eelkõige puudutab see muutus Eesti eksportööre, kes saadavad oma kaupa Leetu ja Valgevenesse. Neil marsruutidel käis seni vedamine peamiselt ilma TIR-märkmikuta, mille kasutamine tõstab täiskoorma (24 tonni) veokulusid ca 2000 krooni võrra.
Konvoi maksumus on veel teadmata. Esimestel päevadel võimaldas Läti teadmatusest ehmunud autojuhtidele konvoi teenust tasuta.
Info Läti transiidimuutus-te kohta ei ole veel minuni jõudnudki, kuid loomulikult oleks 2000kroonine lisa veohinnale suur kulu.
Kalevi kauba transporti Leetu korraldab küll Leedu pool, kuid on selge, et transpordi lisakuludest muutub meie kaup Leedu turul kuigivõrd kallimaks. Teoreetiliselt on võimalik, et Leedu pool soovib meie müügihinda madalamaks kaubelda põhjendusega, et nende transpordikulud on kasvanud. Praktikas ma seda aga ei usu.