Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pealelaadimise eest vastutab veo tellija

    Fjell Transport esitas 6400kroonise trahvinõude seisupäevade eest veotellimuse esitanud Skanekspedile, viimane omakorda esitas nõude Saro Vedudele, kellelt sai tellimuse. Saro Vedudel polnud nõuet enam mõtet oma tellijale edastada, sest arusaamatus sai alguse Saro Vedude ja Skanekspedi vahelisest kokkuleppest.
    Saro Vedude juhataja Alar Salu keeldub trahvinõuet täitmast. Tema sõnul oli ta Skanekspedi logistikut hoiatanud, et 20. august on Ungaris riigipüha. Skanekspedist aga lubatud koorem ikkagi Eestisse toimetada hiljemalt 25. augustiks. Nii kirjutatigi transpordilepingusse pealelaadimiskuupäevaks 20. august ja mahalaadimiskuupäevaks 25. august. Hilinemise tasuks määrati 1600 krooni päev.
    Fjell Transport esitas 6400kroonise trahvinõude, sest pidi koorma laadimist ootama neli päeva. Saro Veod aga esitas 1600 kroonise trahvinõude, sest koorem (peale laaditud 24. augustil) ei jõudnud Eestisse mitte kokkulepitud 25. augustil, vaid päev hiljem.
    Transpordilepingus peab olema kokku lepitud:
    - millistel asjaoludel makstakse trahvi
    - kui suur on trahvi summa
    Vedaja peab trahvinõude esitamiseks:
    - olema kokkulepitud ajal laadimiskohas
    - suutma tõestada, et viibis kokkulepitud ajal laadimiskohas
    - trahvi saab nõuda ka juhul, kui vedajal õnnestub tõestada tekitatud kahju
    Kui tellija tellib veo ja paneb lepingusse mingid kuupäevad, siis peab ta ka vastutama, et kaup oleks nendel kuupäevadel valmis. Kui vedaja suudab tõestada, et ta oli kokkulepitud kuupäeval kohal, kuid kaup ei olnud pealelaadimiseks valmis, siis pole vedaja süüdi, et ta hilines mahalaadimispaika. Antud juhul jääb süü Saro Vedudele.
    Väidetavalt olid Saro Veod Skanekspedile pühadest rääkinud. Väidetavaid asju on aga väga raske tõestada. Pühad on kalendris paika pandud ja reeglina nendel päevadel ei töötata. Kui üks ots logistikaahelas käriseb, siis on lõhki ka teine tähtaeg. Saro Veod ei saa hilinemise eest midagi nõuda. Ilmselt esitas ta hilinemisarve lihtsalt vastusammuna temale esitatud ooteaja arvele. See on aga tühine väitlus.
    Põhimõtteliselt on vedajal õigus nõuda trahvi ooteaja eest, kui suudab tõestada, et oli kokkulepitud ajal kohal. Tavaliselt aga ei suuda vedaja seda teha. Pühade ajal on ladude juures ainult ehk mõni valvur. Reeglina ei täideta siis CMR-saatelehte ega märgita sinna saabumise aega. Teatatakse vaid telefoni teel seismisest, mis juriidikas pole piisav.
    Vedaja ei pea riigipühal töötamise korrast olema teadlik. Teatud tingimustel võidakse ju töötada ka riigipühadel ja puhkepäevadel. Võib ju olla mingi eriolukord ja vedajal on olemas lepingupartneri tahteavaldus, et pealelaadimiskuupäev on 20. august. Loomulikult on vedajal pealelaadimise ärajäämisel tekkiva ooteaja tõttu õigus trahvi nõuda, sest ta on kannataja.
    Vedaja esitab nõude tellijale, kellega tema oli lepingulistes suhetes. Järgmised peavad juba omavahel tuvastama, kus viga tekkis.
    Trahvinõudeks annab vedajale õiguse, kui vastav juhus on transpordilepingus ette nähtud. Seadus ütleb, et kohustuste täitmise tagamise suhtes peab olema kirjalikult kokku lepitud. See eeldab, et kirjas ei ole ainult, et keegi maksab kellelegi, vaid on kirjas kui palju makstakse ja millistel asjaoludel.
    Trahvi saab nõuda ka juhul, kui tekkis kahju ja seda õnnestub tõestada. Üldjuhul aga pole võimalik tagantjärele viidata ühelegi aktile ja öelda, kui palju tuleb maksta. Selliseid nõudesummasid pole kirja pandud ühtegi seadusandlikku akti.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.