Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Itaalia Auto mõjub praktilisusega
Itaalia Autol õnnestus uue keskusega lahendada auto- ja autoteenindusfirmade dilemma olla ühtaegu nii kompaktne ja praktiline kui mõjuda atraktiivselt ka kliendile.
Sageli on kaubamärgi müügi projektlahendused ette kirjutatud emafirma müügikontseptsiooniga. Itaalia Autot see ei piiranud ning tal oli võimalus kombineerida oma vajadusi ehituskrundi kujuga.
Itaalia Auto on suutnud ühendada automüügi ning teeninduse tüüpsed osad tervikusse, millele lisab omapära asukoht -- hoone on osaliselt künka sisse ehitatud ja Mustamäe poolt tulles saab sõita esimesele ning Ülemiste poolt teisele korrusele, kus asub remonditöökoda.
Hoones olles pole võimalik aduda, et osa sellest asub künka sees, kuid väljastpoolt võib näha selle ebatüüpilist lahendust. Ehitusplatsi geoloogia oli üsna keeruline, kuid sellele vaatamata valmis hoone kokkulepitud maksumuse piires ja tähtajaks.
Autokeskuses toimuv on allutatud firma põhitegevusele, hoonel puuduvad lisafunktsioonid. Kuna ühe katuse alla on koondatud varuosade ladu, teenindustööde vastuvõtt, varuosade müük ning automüügisalong, siis on lihtsam samuti ettevõtte juhtimine -- esimese korruse kohal paiknev rõduosa moodustab väikese büroo.
Esimese korruse autosalongis on võimalik korraga eksponeerida kümmet põhimudelit. Teise korruse autoremonditöökojas on 12 töökohta, millest 8 on varustatud tõstukiga, ning keretööde ruum. Samas asub mahukas lisavarustuse lett.
Autokeskuse südames ulatuvad läbi kahe korruse laod, mille varuosad peaksid rahuldama Fiati kontserni autode vajadused Eestis.
Meie eesmärk oli ehitada tõeline autokeskus, mis oleks kindlustatud nii hoolduse, müügi kui ka võimalusega ladustada uusi autosid. Neile tingimustele ehitis vastab. See on normaalne autokeskus, kus on võimalik tööd teha ja mis avaldab ka väliselt muljet. Hoone ise on päris huvitav -- usun, et ta ei risusta Tallinna.
Autokeskuste puhul on raske midagi uut leiutada, lisaks pidime arvestama krundi kujuga. Hoone tuli paigutada ehitusplatsist läbi jooksvate trasside vahele. Suurt osa ehituse sujumisel mängis see, et Fakto Grupil, kuhu me kuulume, oli varasem ehituskogemus.
Ehitaja tegi täpse hinnakalkulatsiooni, jäime algselt väljapakutud hinna piiresse. Koostöö ehitajaga sujus normaalselt -- ei saa väga kiita või laita.
Ehitajale paneme hindeks nelja -- mõni asi oleks võinud paremini olla, aga nende töö oli üle keskmise. Eks aeg näitab, kuidas ehituskvaliteet vastu peab.
Autokeskus oli ajaline ehitus. Mugav oli soojal ajal ehitada, kuigi alguses takistasid seda vihmad. Küllaltki kiiresti valmis üpris suur hoone, mille ehituse juures midagi üle mõistuse keerulist ei olnud -- ehituse raskusastet hindan keskmiseks. Lühike tähtaeg ja kiire ehitustempo nõudsid pidevalt radikaalseid insener-
otsuseid ning ladusat koostööd tellija ja projekteerijaga.
Hoone asub suure kaldega nõlval, mistõttu ehitusalune pinnas ulatus ehitusplatsi piires turbast vesiliivani. Seetõttu tuli kogu hoonealune pinnas mitme meetri paksuse kihina välja kaevata ja liivaga asendada. Ehitustöid raskendasid ka maja alt läbi voolav maa-alune jõgi ja lahtikaevatud 5--6 m kõrgune liivanõlv.
Ehitise piisava jäikuse ja ühtlase vajumise saavuta-
miseks tuli praktiliselt kogu hoone valada monoliit-
betoonist, vaid teisel korrusel on kasutatud ka teraskonstruktsioone. Väljast on autokeskus kaetud Paroci sandwich-paneelide ja osaliselt metallprofiilil klaasfassaadidega.