Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaami testimisest nii ja naapidi

    Äripäeva turundusrubriigis 24. novembril Kaur Hansoni poolt esitatud üleskutse «Ärge testige reklaame!» on igati tervitatav kui katse vaadata asjadele mittetraditsioonilisest vaatenurgast. See loob võimaluse diskussiooniks.
    Reklaamitestide läbiviijana nõustun ma üldjoontes reklaamilooja väitega, et «võidab tavaliselt igav ja keskpärane». Nagu igas reeglis on ka siin oma erandid.
    Reklaamitavad tooted või teenused on erinevad ja nende sihtrühmad on erinevad.
    Näiteks: kui ühe toote sihtrühma formaalsete kriteeriumite (vanus, tegevusvaldkond, senine tarbimislaad) koosmõjul võime saada testgruppi loovamad ja/või innovaatilisemad inimesed, siis teise toote ja sihtrühma puhul võivad hindajad olla vägagi alalhoidlike vaadetega, kellelt ei tule positiivset resonantsi uutele ja julgetele ideedele.
    Oma piire seab reklaami vastuvõtule ka tooterühma spetsiifika -- tarbijad ei aktsepteeri tavaliselt traditsioonilise toote või teenuse reklaamis julgeid lahendusi.
    Loomulikult sõltub testimise tulemuste usaldusväärsus veel ka valitud uuringumeetodi (tavaliselt siis kas kvalitatiivne või kvantitatiivne) sobivusest uuringu-
    probleemide lahendamiseks.
    Kuigi eesmärk on üks: hinnata reklaami vastuvõttu, on iga üksikjuhtum siiski unikaalne.
    Mõistetavalt on reklaamikavand või -idee tema loojatele kui laps, keda soovitakse näha edukana.
    Reklaami testimine on võrreldav hetkega, kui laps väljub pere turvalisest ringist ja peab tegema esimesed iseseisvad sammud ühiskonnas. Sellest hetkest algab tema sotsiaalse küpsuse testimine ja kujundamine.
    Tegelikus elus sõltub lapse sotsiaalne läbilöögivõime tema oskustest omandada kehtivad reeglid ja normid, leida sõnavara ning käitumistava, millega ennast mõistetavaks teha, oma soove ja püüdlusi väljendada.
    Reklaami puhul kehtib sama. Kavand või idee saab valitud sihtrühmas olla läbilööv ainult siis, kui ta väljendab ennast keeles (nii sõnas kui sümbolites), milles teda mõistetakse ning ei astu üle kehtivatest normidest ja tavadest. Üleastujad äratavad küll tähelepanu, kuid tavaliselt ei võeta neid tõsiselt!
    Siit minu üleskutse reklaamiloojatele: suhtuge oma «lastesse» spartalikel põhimõtetel: ainult tugevamad ja kohanemisvõimelisemad jäetakse ellu!
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.