Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Igast kontaktist potentsiaalse kliendiga võta võimalikult palju
Kliendiandmebaas on lai mõiste. Minu nõuanne puudutab andmebaasi, mis on mõeldud uute ettevõtetest klientide leidmiseks telefoniturunduse abil.
Andmebaasi loomist alustage selgest seisukohast, milleks teil seda vaja on ning milliseid andmeid see peaks sisaldama: hilisem struktuuri ja funktsioonide muutmine on keeruline.
Teades oma toodete või teenuste sihtrühma, otsustage, kust hankida algandmebaas. Andmeid on võimalik osta eelkõige otsepostitusfirmadelt või andmebaasidele spetsialiseerunud ettevõtetelt. Üldotstarbelise toote puhul tasub kaaluda ka tavalisi telefonikatalooge. Ärge kasutage illegaalsel teel saadud andmeid: te peate alati suutma näidata, kust teie andmed pärit on.
Kõige õigemad andmed on telefonikataloogides ning suurematel otsepostitusfirmadel, kes andmeid pidevalt kontrollivad.
Andmed, mis pärinevad otse ettevõtte- ja äriregistrist on kõige vigasemad.
Kui potentsiaalsete klientide hulk on väike, suurusjärgus paarsada, tasub andmebaasi paberil pidada, sest kontaktide hulk ühe kliendiga on suur ja neid on kõige lihtsam kirjalikult fikseerida.
Kui sihtgrupp on suur, vajate digitaalset andmebaasi. Kui teie algandmebaasi allikas andmeid digitaalsel kujul ei väljasta, veenduge, kas teie tohite nende infot arvutisse sisestada.
Esimest korda uue andmebaasiga töötades arvestage, et ka kõige paremate algandmete korral on kümmekond protsenti andmetest vigased.
Hankige näiteks infotelefonidelt kohe õiged andmed ja tehke parandused.
Andmebaas peab olema dünaamiline. Ühelt poolt kustutage ettevõtted, kellega teil ei õnnestu pikema aja jooksul kontakti saada. Teisalt täiendage andmebaasi vähemalt paar korda aastas uute ettevõtetega.
Täiendusi saate kas kohast, kust hankisite algandmebaasi, või kasutage äriregistri andmeid uute registreeritud ettevõtete kohta.
Hoiduge ettevõtete kergekäelisest kustutamisest puhkuste perioodil.
Iga kontakt maksab, võtke sellest niipalju kui võimalik. Igal juhul tuleks fikseerida teie pakutava toote või teenusega tegeleva inimese nimi, amet ning telefon. Edaspidine suhtlemine personaalselt on palju efektiivsem.
Fikseerige kõikide kontaktide tulemused: uuesti helistades olete palju paremas olukorras, kui teate, millise situatsiooni eest leiate.
Pöörake väga suurt tähelepanu andmete turvalisusele. Tehke andmebaasist alati mitu koopiat ning hoidke neid eri kohtades.
Looge süsteem, kuidas tagada, et võõrad andmebaasile ligi ei pääseks ning väljatrükke majast välja ei viidaks.
Andmebaas sisaldab teavet, mille potentsiaalne klient on firmale usaldanud, mistõttu tuleb seda ka austada.
Autor: Madis Peil