Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ajakirjandus teeb väikese suuremaks

    Massimeedial on juba kord omamoodi luubi efekt ? seal kajastatu tundub suur ja oluline. Seepärast peaks just kasvusooviga väikefirmad enese leheveergudel kiitmise raskesse töösse tõsiselt suhtuma.
    Väikefirma nime meediasse saamiseks on piisavalt võimalusi isegi siis, kui skandaalsed võtted kõrvale jätta.
    Kui olete karismaatiline ja julge isiksus, võite firmat enese kaudu tutvustada. Saatke pressile avaldamiseks arvamus millestki päevakajalisest või sättige end fotograafiga seltskonnaüritustel lihtsalt tegijate ja meedialemmikute kõrvale. Ärge häbenege ? ka nemad tegid kunagi nii. Huvitav võte on ekspluateerida regulaarselt Uute Töötajate rubriike. Põnevate portreede alt saavad lugejad ametinimede kaudu teada, millega teie firma tegeleb.
    Hoopis klassikalisemad viisid ettevõtte tegevusele meediakajastust saada on uudisväärtuslike sündmuste ja temaatiliste pressikonverentside korraldamine. Kõige vähem kulukas võte on õppida ära edukate ehk ajakirjanike poolt väljavalitavate pressiteadete kirjutamine.
    Pressiteade on ettevõtte-organisatsiooni avalikkusele suunatud uudisväärtuslik sõnum. Viimase leidmine või tekitamine on tihtipeale raske. Vaja läheb oskust astuda oma sussidest korraks välja ja vaadata asju meedia tarbija pilguga, sest just seda teeb infomassist rosinuudiseid selekteeriv toimetaja. Püüdke ettevõtte kajastamiseks leida midagi sellist, mis pakuks huvi laiemale avalikkusele. Kui teil õnnestub oma sõnum väärtustada mitme uudislikkuse kriteeriumiga, suureneb selle meedias avaldamise tõenäosus.
    Kui piisavalt atraktiivne sõnum on nigelasti kirja pandud, on siiski lootust, et usin toimetaja selle korrastab ja avaldab. Kiiruse ja täpsuse huvides oleks siiski parem, kui te sõnumi ise korrektselt vormistate.
    Pressiteade on eelkõige informatsiooni kiireks edastamiseks, mistõttu erineb ka selle struktuur traditsioonilisest nauditavalt sujuva faabulaga jutukesest. Pressiteade vastandub lõpupuändiga anekdoodile: teate sissejuhatuses öeldakse kohe välja kogu ?point? ? kes? kus? mida? ja millal? Alles seejärel täpsustatakse ja laiendatakse teemat lõik lõigu haaval minnes kronoloogiliselt tagasi või temaatiliselt laiahaardelisemaks. Lõpetuseks võib sobida ka vihje kaugemale perspektiivile. Ratsionaalsele informatsioonile lisab jumet emotsionaalne tsitaat mõnelt asjasse puutuvalt soovitavalt prominentselt isikult.
    Pressiteate pealkiri on kui kirss koogil ehk väike oluline lisand pilgu püüdmiseks ja neelama ahvatlemiseks. Pealkiri peaks rõhutama olulist ja olema samas põnev. Üritage põimida sinna tõmbavaid märksõnu (esmakordselt, haruldane, skandaalne), ülivõrret (suurim, vanim, kalleim) või nuputage midagi muidu intrigeerivat.
    Pressiteade olgu lühike, täpne, võimalikult neutraalses lihtsas sõnastuses ja sisutihe ehk vahuta. Lühendeid ja allajoonimisi tuleks vältida. Esitatud faktid eelnegu kommentaaridele ning hinnangu puhul tuleb viidata nende allikatele.
    Eeskujulik firma kehtestab pressiteate vormistamiseks kindla formaadi. Kui seda veel pole, siis vormistage sõnum ettevõtte logoga blanketile ning varustage kuupäeva, kontaktisiku andmete ja sõnaga ?pressiteade?. Vajadusel võite kehtestada teate avaldamiseks ajalise veto.
    Nimetatud kontaktisik peab olema pärast teate laiali saatmist valmis meediale lisainformatsiooni andma. Ajakirjanik võib soovida ka lihtsalt faktiväidete õigsust enne avaldamist üle kontrollida ? see on ajakirjaniku professionaalsuse küsimus.
    Pressiteate laiali saatmisel on oluline ajastatus ja õiged adressaadid. Saatke teade uudisteagentuuridele ning sõltuvalt spetsiifikast ka meediakanalite uudiste toimetustesse, võttes arvesse kanalite töörütmi uudiste kokkupanemisel. Faksi või e-kirjaga saadetud teate kohale jõudmist sobib mõni aeg hiljem telefonitsi kontrollida. Pressiteate avaldamisvõimalust võib suurendada ka lisatud foto või illustratsioon (graafik, joonis).
    Sõltumatul pressil ei ole kohustust kõiki teateid avaldada. Pressiteate ebaedul võib olla mitmeid põhjuseid. Hea sõnum võis jääda olulisemate uudiste varju ning ruumi puudusel kõrvale. Ajakirjanduse tähelepanu keskmesse sattumine sõltub ka tuntusest. Kui Pamela Andersonil piisab rahvusvahelise meedia uudistekünnise ületamiseks sõrmeküüne murdmisest kodukakluses, siis tundmatu neiu peab väiksemagi tähelepanu saavutamiseks paluma end ?kruttida? kolmesajal mehel.
    Ühe pressiteate ilmumisega firma tuntus tõenäoliselt veel ei kasva, kuid suured asjad koosnevad väikestest. Pealegi räägivad teadjad, et üleöö kuulsaks saamine nõuab tavaliselt 10?15 aastat pingutusi.
    ajakohasus ? uudis on uudis vaid siis, kui ta on värske; kirjutage tänastest või varsti toimuvatest asjadest
    päevakajalisus ? uurige, kas teie firma saaks kaasa rääkida sel hetkel meedias eriti ?kuumal? teemal
    erakordsus ? rääkige sellest, mida pole varem olnud, ei juhtu tihti või mis tuli ootamatult
    prominentsus ? leidke sõnumile seoseid tuntud või oluliste inimestega
    geograafiline lähedus ? kirjutage kohalikule auditooriumile
    konfliktsus ? tooge välja vastandlikke seisukohti ja vasturääkivusi
    mastaapsus, olulisus, kasulikkus ? kirjutage asjadest, mis on enamikule kasulikud või olulised teada
    meediakanali eripära ? käsitlege teemat, mis sobib meediakanali spetsiifika ja sihtauditooriumiga
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.