Millist IT-messi valida?

24. jaanuar 2001, 00:00

Millist telekommunikatsiooniala messi valida, sõltub esmalt sellest, milline on inimese huvi ja vajadus informatsiooni järele.

Messid jagunevad olenevalt sihtgrupist järgmiselt ? B2B, spetsialistidele, äriklientidele suunatud messid. Neil on suurem rõhk seminaridel, koolitusel, spetsiifilistel presentatsioonidel. B2C ? lõpptarbijale suunatud messid, milles on rohkem vaatemängulisust, meelelahutust, üldinfot.

Eesti situatsioon on praegu selline, et B2B messi kohta täidab infotehnoloogia- ja telekommunikatsiooniettevõtjate liidu poolt teist aastat korraldatav infotehnoloogia-ja telekommunikatsiooni teabemess Kontakt. Selle sihtgrupp on juhid ja spetsialistid ning põhirõhk on suunatud uute praktiliste lahenduste tutvustamisele. Kahe messipäeva jooksul toimuvad paralleelselt kümnes auditooriumis ja saalis firmade poolt ettevalmistatud seminarid nii juhtidele kui ka spetsialistidele. Niisuguse teabemessi pluss on võimalus väga lühikese aja jooksul saada maksimaalselt vajalikku infot. Nimelt saab iga külastaja koostada endale sobiva ja huvipakkuva seminaripaketi.

Lõpptarbijale suunatud korralikku B2C messi praegu Eesti turul pole. Traditsiooniline messivorm vajab kindlasti muutmist. Firmad on huvitatud oma toodangu esitlemisest vaid sel juhul, kui sihtgrupp on kindlalt piiritletud. Sellist tüüpi messi on ilmselt otstarbekas korraldada üle aasta.

Meile lähim infotehnoloogiaalane suurmess, kus paljud side- ja arvutiinimesed käivad, on Saksamaal toimuv CeBIT. Sealsele kogemusele toetudes tean öelda, et CeBIT on suhteliselt Saksamaa-keskne. Näiteks osa tarkvarastki, mis seal pakutakse, on saadaval vaid saksa keeles, tehniline tugi neil Eestis puudub.

Kuna iga inimene tegeleb mingi konkreetse alaga, siis soovitan eelistada erialamesse. Ma ise olen käinud trükimessidel Rootsis, Inglismaal ja ka USAs. Sealsetel konverentsidel kuuleb, mida on räägitud ja näidatud teistel selle valdkonna messidel ja nii saab oma erialast palju parema ülevaate. Üldmessid sobivad neile, kes soovivad hakata näiteks mingit kaupa sisse tooma või ajakirjanikele, kuna sealt saab ülevaate IT-maailmas toimuvast.

Eestis peetav mess Kontakt on rohkem tootjakeskne, mulle meeldiks kasutajapoolne mess. Samas, spetsiifilisele IT-messile ei jätku Eestis publikut.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:05
Otsi:

Ava täpsem otsing